Nagyon elkapatta a részvényeseit a Hugo Boss a tavalyi számaival, s már most arra figyelmeztet, hogy az idén nem tudja megismételni ezt a teljesítményt. Az előző évihez képest 31 százalékkal 3,651 milliárd euróra hízott bevétel történelmi rekordot is jelent luxus divatcikkeket gyártó német vállalat életében. A Hugo és a Boss márkáiról ismert vállalat pandémiát követő feltámadása olyan jól sikerült, hogy év közben kétszer is emelniük kellett forgalmi és nyereségvárakozásukon, s a végén még ezeket is túlszárnyalták. 

Lockdown in the coronavirus pandemic.
Lockdown in the coronavirus pandemic. Extension Lockdown, Hugo Boss Boutique in Munich on February 19th, 2021. Shops remain closed, closure, shop windows, | usage worldwide (Photo by Frank Hoermann/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)
A Hogo Boss 2025-re szeretné elérni az évi 4 milliárd eurós forgalmat.
Fotó: Frank Hoermann / Sven Simon / AFP

Daniel Grieder vezérigazgató – azon túl, hogy a cég 2021-ben meghirdetett Claim 5 nevű stratégiáját fényezte – a csütörtök reggel publikált éves jelentésükben, megjegyezte, hogy a geopolitikai és a gazdasági bizonytalanságok miatt az idén 4-6 százalék körül nőhet csak a forgalmuk, a tavaly elért 335 millió euró üzemi eredmény pedig legfeljebb a 350–375 millió eurós sávba kúszhat fel. 

A Refinitiv elemzői konszenzusa 360 millió eurós üzemi profitról szól. S ha nem így lesz, akkor év közben ismét módosítanak.

A Hugo Boss valóban magasra emelte 2022-ben a lécet, ám számíthat a luxusra kiéhezett és a karanténból kiszabadult kínai vásárlók rohamára, 

amivel egyébként az összes luxuskategóriás divatcég is kalkulál. Az ázsiai–csendes-óceáni térségben már tavaly is 10 százalékos bővülést regisztrált a Hugo Boss, amely innen továbbra is két számjegyű forgalomnövekedést remél. Kína már 2021-ben sem okozott csalódást.

A cég a tavalyi 191 millió euróval szemben 200-250 milliót költ kutatás-fejlesztése és beruházásokra, előtérbe helyezve a digitalizációs törekvéseket. A legnagyobb gyártóbázisa továbbra is Törökország, ahol tavaly már a negyedik gyárát avatta fel. A fenntartható fejlődés jegyében a 2030-ig megfelezi karbonlábnyomát, és megerősítette, hogy 2050-re karbonsemleges lesz a társaság. A

világszerte 17 ezer főt foglalkoztató divatcég a tavalyi anyagi sikeren megosztozik a részvényeseivel, 

Grieder papíronként egyeurós kifizetésre tesz javaslatot a közgyűlésnek. Ez 33 százalékos kifizetési arány

a 144-ről 221 millió euróra ugrott adózott nyereség terhére, azaz nem nevezhető igazán gálánsnak, de az új stratégia következetes végigviteléhez kellenek is a források. Egy évvel ezelőtt 70 centet osztottak vissza részvényenként. A részvényárfolyam mindenesetre nem képezte le a Hugo Boss tavalyi sikersorozatát, mindössze egyetlen százalékkal tudott erősödni, de ezzel is verni tudta a 10 százalék feletti mínuszban végző DAX indexet. 

A Hugo Boss árfolyama 2020-tól
 

Bár a Hugo Boss német cégnek számít, a stratégiai irányítást a legnagyobb részvényes, az olasz Marzotto család vagyonkezelő holdingja tartja kézben. A Zignago Holdingnak 15 százalékos pakettje van, a közkézhányad 82 százalékos. Bár a közgyűlés 2020-ban felhatalmazta a menedzsmentet, hogy 10 százalék erejéig vásároljon a cég törzsrészvényeiből, eddig nem éltek ezzel a lehetőséggel. Igaz, a felhatalmazás 2025-ig szól, azaz nincsenek ezzel elkésve. 

A Hugo Boss 2025-re 4 milliárd eurós bevételt és 12 százalékos üzemi haszonkulcsot szeretne elérni.

A piacot a Hugo Boss már korábban felkészítette, hogy erős eredményeket közöl 2022-ről, az árfolyam-reakció mégis meglepő volt:  a nem túl magas és a jóval szerényebb idei kilátások csalódást keltettek, 3,6 százalékkal erodálták az árfolyamot a reggeli frankfurti kereskedésben.