A Volkswagen csoport száznyolcvanmilliárd eurós befektetési keretből finanszírozza a következő öt évben az elektromos átállást. Ennek túlnyomó részét, 68 százalékát a digitalizációra és az elektromos autózás fejlesztésére kívánja fordítani. Az előző ötéves ciklusban ugyanezen célokra csupán a büdzsé 56 százalékát költötte a vállalatcsoport.
A Volkswagen csoport 2022-ben 26 százalékkal több elektromos kocsit adott el, mint egy évvel korábban, ezzel pedig a globális piacon betöltött részesedését hét százalékosra emelte.
A villanyautókra leadott rendelések a csoport teljes rendelésállományának 16 százalékát tették ki, 2030-ra ezt az arányt ötven százalékra várja a vállalat.
A Volkswagen tavaly 572 100 elektromos járművet adott el, emellett növelte a bevételét és az üzemi eredményét. Az autógyártó csoport éves árbevétele 11,6 százalékkal, 279 milliárd euróra emelkedett, míg az üzemi eredmény 12,5 százalékkal, 22,5 milliárdra nőtt.
A globális autóértékesítés hét százalékkal, 8,3 millió darabra esett vissza. A vállalat kedden publikált éves jelentése ugyanakkor kiemeli: jelenleg 1,8 millió teljesítetlen rendelés van a rendszerben, így a termékeik iránti érdeklődés tartós visszaesésétől nem tartanak.
Oliver Blume, a csoport vezérigazgatója elmondta: arra is látnak esélyt, hogy a Volkswagen legendás modelljeit, mint a Golf és a Tiguan, a jövőben elektromossá alakítsák.
A nyereségtermelés szempontjából fontos üzemieredmény-ráta az előzetesen meghatározott 7–8,5 százalékos sáv felső harmadában, 8,1 százalékon állapodott meg.
A Lamborghini, a Bentley és a Ducati márkát is tömörítő prémiumszegmens teljesítménye is jól alakult, az üzemi marzs 10,6 százalékkal, 12,3 százalékra növekedett, ami jól felszerelt felső kategóriás járművek iránti élénk keresletre vezethető vissza. A szegmens árbevétele 61,8 milliárd euróra nőtt, az üzemi eredmény pedig 7,6 milliárdot tett ki.
A Porsche üzemieredmény-rátája 18,6 százalékra erősödött, ebben nem kis része volt az egyre népszerűbb elektromos szegmensnek, amely az értékesítések 11 százalékát tette ki. A Porsche Taycan modellje eközben elérte a százezres darabszámot, ehhez pedig mindössze két évre volt szüksége. A 2022-es árbevétel a Porschénél 14 százalékkal, 37,6 milliárd euróra emelkedett, ugyanakkor elmaradt a vállalat 38-39 milliárd eurós előzetes várakozásától.
A Volkswagen csoport emellett sikeresen növelte a piaci jelenlétét az Egyesült Államokban és Kínában. Az amerikai elektromosjármű-értékesítési számaik 18,8 százalékos növekedést mutattak (44 200 villanyautó), amivel a negyedik helyre kerültek az értékesítési listán. A kínai eladások ennél is jobban alakultak: a teljes értékesítési volumen 68 százalékkal, míg az eladott ID.3, ID.4, és az ID.6 járművek száma 102,9 százalékkal, 143 110-re nőtt.
A vállalat emellett bejelentette első tengerentúli akkumulátorgyár-beruházását, az egységet a kanadai Ontario államban építik fel.