Múlt pénteken arra kért egy amerikai bírót, hogy utasítson el egy 258 milliárd dolláros keresetet, amely azzal vádolta, hogy kriptopiramis-rendszert működtet a dogecoin segítségével. A tavaly júniusban benyújtott panasz szerint Musk és cégei népszerűsítik a dogecoint, felpumpálva a árát és kereskedési volumenét, s emiatt a token befektetői 86 milliárd dollárt veszítettek. A befektetők ügyvédje, Evan Spencer azzal érvelt, hogy Musk két év alatt 1 cent alól 65 cent közelébe hájpolta az árfolyamot, majd hagyta összeomolni. Egészen más megvilágításba került ez a tavalyi piacbefolyásolási kereset, miután Musk a Twitter kék madaras logóját egy siba inu kutyára cserélte. A hírre a dogecoin értéke 30 százalékot ugrott.

Dogecoin DOGE cryptocurrency means of payment in the financial sector
Fotó: Shutterstock

Nem csak az árfolyamot mozgatta meg Musk húzása. A Google Trends adatai szerint 

egy hét alatt 1992 százalékkal megszaporodtak a „dogecoin” keresések.

Míg a „Buy Doge” keresések 1044 százalékkal, a „buy Dogecoin” keresések 253 százalékkal emelkedtek. De még a „Siba inu érme” iránti érdeklődés is megnövekedett 132 százalékkal. 

A Twitterre történő rákeresések is ugrásszerűen megnőttek,

az elmúlt hét napban, 38 százalékkal, ahogy a felhasználók észrevették a honlapon a logóváltozást, s a média is beszámolt róla. A Google Trends adatai azt mutatják, hogy az elmúlt hét nap 25 legnépszerűbb Twitter-keresésének csaknem háromnegyede a logóváltásra vonatkozik. Úgy tűnik, ez most felpörgette az internetezőket.

 

Nem minden Twitter-felhasználó ismeri a dogecoint. Emiatt szintén 

népszerű keresés a „miért van kutya a Twitteren?”,

a „Twitter-kutyalogó” és a „Twitter-logóváltás”.

Legendás magyarázata van a logóváltásnak. Egy Twitter felhasználó már tavaly márciusban javasolta Musknak, hogy

vegye meg a Twittert és legyen az új logó: doge.

Musk most közzétette a beszélgetés képernyőképét azzal, hogy „ahogy ígértem!”.

Egy kommentár szerint, 

Elon Musk a logóváltással megmutatta az erejét. 

Az ikonikus Twitter-madárlogó eltávolításával Musk demonstrálta, hogy a Twitter az övé. A felhasználók most rohannak dogecoint vásárolni. Hogy meddig tart a felfokozott érdeklődés? Ez attól függhet, hogy a Twitter mennyi ideig őrzi meg új logóját, s hogy a felhasználók meddig tartják ezt viccesnek.