Nagyot pattant a Netflix árfolyama, miután az előzetes elemzői becsléseket felülmúló számokat közölt negyedéves jelentésében a vállalat. Különösen feltűnő, hogy az előfizetők 8,76 milliós növekedéséről számolt be a streamingszolgáltató, míg a FactSet által közölt elemzői várakozás csupán 6,1 millió volt. 

Woman,Relaxing,At,Home,In,Evening,And,Watching,Tv
Fotó: Shutterstock

Az előfizetők számának 10,8 százalékos növekedése igazolta a jelszómegosztás korlátozására tett erőfeszítéseket. A szigorú tilalom nyomán ugyanis 

nem veszített nézőket a streamingszolgáltató. Ellenkezőleg, minden régióban nőtt az ügyfélszám, ami 2020 második negyedéve óta a legnagyobb negyedéves növekedés volt.

 A negyedévet 247,15 millió előfizetővel zárta a vállalat. 

Greg Peters társ-vezérigazgató elmondta, hogy a Netflix a következő néhány negyedévben további ügyfélszám-növekedést vár a jelszómegosztási korlátozásoktól, továbbá, még mindig vannak olyan fogyasztói csoportok, amelyeket a vállalat még nem célzott meg. 

Magyarországon idén nyáron közel 1,8 millió felhasználóval rendelkezett, stabilan a hazai streamingpiac vezető szereplője. Felhasználószám alapján másfélszer nagyobb a piaci részesedése, mint a legrégebbi szereplő HBO Maxnak, amely 1,2 millió előfizetővel rendelkezik. A hazai streamingpiac jelentős átrendeződései a Netflix és a HBO vezető pozícióját nem érintették. A későn induló Disney+ itthon egyelőre nem tudta átlépni az egymilliós lélektani határt.

Új Netflix előfizetők
 

Riválisaival ellentétben a Netflix nem emelte az árakat az elmúlt évben.

De a hírek szerint áremeléseket terveznek a hollywoodi színészek sztrájkja után. Ám a múlt héten a színészek szervezete és a stúdiók közötti tárgyalások hirtelen megszakadtak, ezért nem világos, hogy a sztrájk mikor érhet véget. A vállalat már a jelszómegosztás tilalmával és a hirdetésekkel támogatott csomaggal is azt célozta, hogy új ügyfeleket vonzzon, s növelje az egy felhasználóra jutó bevételt.

Az ágazatban a reklámmentes streamingszolgáltatások költségei körülbelül 25 százalékkal emelkedtek, mivel a szórakoztatóipari vállalatok arra törekszenek, hogy platformjaikat nyereségessé tegyék, s az ártudatos ügyfeleket olcsóbb és jövedelmezőbb, hirdetésekkel támogatott csomagok felé tereljék. Például a Warner Bros. ebben a hónapban 6,99 dollárról 8,99 dollárra emelte a Discovery+ reklámmentes verziójának havi árát, míg a hirdetésekkel támogatott platform költsége változatlanul havi 4,99 dollár az Egyesült Államokban.
Régiós összehasonlításban a magyarországi Netflix-előfizetések viszonylag olcsók, elmaradnak a cseh, román és szlovák díjaktól. A magyar felnőttek fele rendelkezik streamingszolgáltatással, ami néhány százalékkal elmarad a globális átlagtól, de a növekedés dinamikus.