A kínai  óriásvállalat, a Tencent bevétele a harmadik negyedévben éves szinten 10 százalékkal, 154,6 milliárd jüanra nőtt az előjelzéseknek megfelelően. A nyereség azonban 9 százalékkal, 36,1 milliárd jüanra csökkent az előző év azonos időszakához képest, ami azzal magyarázható, hogy a cég akkor különösen erős negyedévet zárt, miután eladta részesedését több társaságban.

Tencent 2023 Q2 Revenue GrowthSHANGHAI, CHINA - JULY 6, 2023 - (FILE) Visitors visit the stand of Tencent at the 2023 World Artificial Intelligence Conference in Shanghai, China, July 6, 2023. On the evening of August 16, 2023, Tencent released the second quarter of 2023 financial report, which showed that Tencent's revenue in the second quarter was 149.2 billion yuan, an increase of 11%, and the net profit under non-international financial reporting standards was 37.5 billion yuan, an increase of 33%. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó:  AFP

A bevételek emelkedése azzal van összefüggésben, hogy a kínai technológiai szektort érintő szigorú intézkedések enyhítése és a hatóságok ellenőrzések visszafogása a Tencentre is jótékony hatással volt. A vállalat online hirdetési üzletága 20 százalékos bevételnövekedésről számolt be, köszönhetően a videós tartalmaiban megjelenő hirdetések iránti erős keresletnek – írja a Reuters.

A fintech részleg bevétele 16 százalékkal nőtt, miután a vagyonkezelési szolgáltatások és az online tranzakciók kelendőbbek voltak, mint egy éve. A Tencent videójátékos részlege is jól teljesített: a kínai piacon 5 százalékkal növekedtek a bevételek olyan címeknek köszönhetően, mint a Riot Games által fejlesztett Lost Ark többjátékos szerepjáték és a Valorant lövöldözős játék, amelyeket a Tencent adott ki Kínában.

 

A tavalyi év volt az egyik legnehezebb év a kínai videójátékos cégeknek, miután a 2021-ben kezdődött szabályozási szigorítás következtében nyolc hónapra befagyasztották az új játékok engedélyezését, és a kiskorúak játékidejét is jobban korlátozták. Idén azonban a gazdasági fellendülés támogatása érdekében visszafogták a szigort, és a kínai cégek is megkapják már a szükséges engedélyeket, vagyis több játékot tudnak kiadni.

Augusztusban a teljes kínai videójáték-ágazat 29,2 milliárd jüan összbevételt ért el, amely húsz hónapja a legmagasabb érték.

A távol-keleti ország online terét a Baidu, az Alibaba és a Tencent uralja. Az utóbbi a videójáték-iparban, a streaming és a közösségi média területén számít jelentős szereplőnek, birtokolja a több száz milliós bázissal büszkélkedő QQ és a WeChat üzenetküldő szolgáltatást. A Tencent Video 124 millió előfizetővel a világ negyedik legnagyobb streamingplatformja.

Véget érhetett Kínában a boszorkányüldözés, de a fintechcégeknek ezután is tojástáncot kell járniuk

Az Ant Group és társai hatalmas pénzbüntetésével egy korszak lezárult, és a világ második legnagyobb gazdaságának technológiai szektorát sújtó drákói szigor enyhülhet a közeljövőben. Ezt a feltételezést valószínűsítette a hatóság közleménye is, amely szerint a fintechcégek működésével kapcsolatos kiemelkedő problémákat orvosolták, azonban az éveken át tartó csuklóztatással okozott kár óriási, és a befektetői bizalom helyreállítása éveket vehet igénybe.