A bivalyerős svájci frank dacára tavaly első ízben sikerült túlszárnyalnia az 5 milliárd frankos éves bevételi álomhatárt a Lindt & Sprünglinek, méghozzá 200 millió frankkal – közölte a svájci csokoládégyártó kedden. Őszintén hozzátették, hogy a növekedés legnagyobb része az áremeléseknek köszönhető.

May,,26,,2023.,Assorted,Delicious,Lindt,Chocolates
A Lindt vevőköre akkor is falja a csokit, ha drága. Fotó: Shutterstock

 

Felrobbant a kakaópiac

Noha az alpesi köztársaság devizájában számolva az értékesítés „csupán” 4,6 százalékkal nőtt, helyi valutákban számolva ez több mint 10 százalékos bővülésnek felel meg, amivel a cég felülmúlta saját, 7-9 százalékos növekedési célját. Ráadásul kismértékben a mennyiséget tekintve is sikerült gyarapítani a forgalmat.

A svájci SRF hírportál szerint a kakaó jegyzése 2023-ban csaknem a duplájára emelkedett, a londoni árutőzsdén például 80 százalékos volt a drágulás. Negyvenöt éve először fordult elő, hogy egy tonna kakaóbabért több mint 4000 amerikai dollárt kellett fizetni, amit a rossz időjárás és az ültetvényeket pusztító betegségek terjedése okozott a legfontosabb termesztési régióban, vagyis Nyugat-Afrikában.

A társaság nyereségadatokat egyelőre nem tett közzé, ám a menedzsment úgy nyilatkozott, hogy az üzemieredmény-ráta elérte a 15,5 százalékot, azaz az előzetes 15,3-15,5 százalékos várakozás felső határát.

A Lindt & Sprüngli úgy tudott volumenbővülést elérni, hogy az eladási árak emelkedtek, és a globális csokoládépiacon némileg csökkent az értékesített mennyiség.

Ez azt mutatja, hogy a vásárlók az áremelkedések ellenére is hűségesek maradnak a Lindt & Sprünglihez

– írják a közleményen. Így értékeli a cég vevőkörét a UBS is, a bank elemzői szerint abban a prémiumszegmensben, amelyben a Lindt tevékenykedik, a vásárlók akkor is veszik a csokit, ha az árak emelkednek.

 

Kelet-Európában is nőtt a Lindt forgalma

A menedzsment az eladások bővülését főként a turizmus fellendülésének tulajdonítja. Többen keresték fel a Lindt repülőtereken és népszerű turisztikai attrakciók közelében elhelyezkedő boltjait – írják. A világjárvány lecsengését követően is tovább nőtt azonban az online értékesítés.

Földrajzi megoszlás szerint minden régióban nőtt az értékesítés, ugyanakkor a két legfontosabb térség, Európa és Észak-Amerika kiemelkedett a mezőnyből. Európában 10 százalék felett nőtt a svájci, az olasz, a brit, illetve a kelet-európai piac is.

Végül a vállalat megerősítette az idei évre vonatkozó kilátásait, 6-8 százalékos forgalomnövekedést és az üzemieredmény-ráta 20-40 bázispontos javulását várják.

A cég részvényei a jó hírekre csaknem 6 százalékkal, 109 800 svájci frankra drágultak kedden kora délutánig Zürichben.