Az egyre élesedő kínai verseny és a vállalat kulcsfontosságú piacain jelentkező logisztikai problémák miatt 3,7 millióról 3,55 millió autóra csökkentette az idei évre vonatkozó értékesítési előrejelzését a Nissan Motor – közölte csütörtökön Stephen Ma, a japán cég pénzügyi vezérigazgató-helyettese a negyedik negyedéves gyorsjelentés bemutatásakor.
A Nissannál már nem Kína a legnagyobb autópiac
Fenntartották viszont 620 milliárd jenes (1 jen = 2,4 forint) üzemieredmény-várakozásukat, mivel a piacra kerülő termékösszetétel nagyobb nyereségkulcsa várhatóan ellensúlyozza a volumen csökkenését.
Októbertől december végéig a vállalat egyébként 6,4 százalékkal, 141,6 milliárd jenre növelte üzemi eredményét, bár a Reuters szerint még ezzel is alaposan alulmúlta az LSEG csaknem 180 milliárdos elemzői konszenzusát.
A darabszámot tekintve a Nissan globális eladásai 4,6 százalékkal, mintegy 3,3 millió járműre emelkedtek 2023-ban, mivel az Észak-Amerikában és Európában elért bővülés több mint kompenzálta a világ legnagyobb autópiacán, azaz Kínában – a helyi márkák előretörése miatt - elszenvedett visszaesést.
A változások olyan intenzívek voltak, hogy a Nissan Motornál Kína már el is vesztette vezetőpiac-státuszát, hiszen az ottani értékesítések 16 százalékkal, 800 ezer darabra zuhantak, miközben az Egyesült Államok piacán 23 százalékkal több, vagyis közel 900 ezer járművet értékesítettek, mint a megelőző évben.
Drágultak a cég részvényei Tokióban
A Nissannak a régi partner Renault-val kötött megállapodás alapján amúgy változatlanul 600 millió eurót kell befektetnie a francia autógyártó, elektromos üzletágát üzemeltető Ampere-be.
A franciák január végén közölt döntése, amely szerint mégsem vezetik be a tőzsdére az Ampere-t, nem érinti a Nissan kötelezettségét – emelte ki a múlt héten Jean-Dominique Senard, a Renault elnöke.
A hírekre a Nissan Motor részvényei 1,8 százalékkal, 625 jenre drágultak a tokiói csütörtöki kicsengetéséig.
Az LSEG elemzői konszenzusa a papírokat 640 jenes medián céláron tartásra ajánlja.