Idén és jövőre is 500-500 benzinkúton cseréli le s töltőpisztolyokat konnektorokra a Shell, amely a frissített kiskereskedelmi stratégiájában a fokozódó igények kielégítésével magyarázza a lépést. Az olajtársaság jelenleg 54 ezer nyilvános töltőponttal rendelkezik, ezek felével a világ legnagyobb elektromosautó-piacán, Kínában. 

Den,Hoorn,,Netherlands,,June,24,,2023.,Shell,Gas,Station,And
Vegyes profilú Shell töltőállomás Hollandiában  / Fotó: Thijs de Graaf

A töltőpontok számát az évtized végére 200 ezerre akarják bővíteni, elsősorban Kínára és Európára fókuszálva – írja a Bloomberg. Az átállásra kiválasztott, saját üzemeltetésű benzinkutak listáját a cég nem tette közzé, azt viszont igen, hogy a töltőhálózattól legalább 12 százalékos megtérülést vár. 

A Shell világszerte több mint 40 ezer saját benzinkutat üzemeltet, tízezret pedig partnerei révén.

Bár a társaság elkötelezte magát a klímasemlegesség mellett, és a múlt héten átértékelt hosszú távú stratégiája is erősíti az ehhez rögzített 2050-es céldátumot, ugyanakkor az odáig vezető úton lassabb tempóra váltanak, szén-dioxid-kibocsátásukat nem fogják a korábban felvázolt erőltetett ütemben csökkenteni, csatlakozva az erről korábban hasonlóképpen döntő BP-hez. 

A Shell egyúttal vállalta, hogy az olajipari termékeiből származó szén-dioxid-emisszió mértékét 2030-ra 15-20 százalékkal csökkenti a 2021-es szinthez képest. Korábban fix 20 százalékos csökkentést lőttek be célul, de azt még a 2016-os a kibocsátáshoz mérték. 

A terv teljesítésében az elektromos átállás is segít, hiszen kevesebb üzemanyagra lesz szükség. 

A Shellnél a globális felmelegedést fokozó üvegházhatású gázok kibocsátásért döntően a közlekedési szektor a felelős. A cég ezen belül növelni kívánja a kenőanyag és a vegyi anyagok jelenlegi 20 százalékos részarányát, mivel e termékek egyrészt magas profitmarzzsal értékesíthetők, másrészt használatuk nem jár károsanyag-kibocsátással, mivel nem égetik el őket.