Elmaradtak a piaci várakozásoktól a Tesla első negyedéves eladásai, mivel a főbb piacokon egyre élesebb versenyre kényszerült részint a feltörekvő, részint a már befutott riválisaival, miközben – a Reuters szerint – a cég korosodó termékpalettája is visszafogta a keresletet elektromos autói iránt.

Tesla Store in Shanghai
A Tesla értékesítése lemaradt a gyártástól is / Fotó: CFoto / NurPhoto / NurPhoto via AFP

A Tesla részvényei csaknem 5 százalékkal, 167 dollár alá estek az amerikai tőzsdenyitás utáni fél órában, s ezzel idén már több mint 30 százalékkal gyengült a papír.

A világ még mindig legértékesebb autógyártója a március végéig tartó három hónapban mintegy 386 810 járművet adott el, ami 20,2 százalékos csökkenés az előző negyedévhez és 8,5 százalékos az előző év azonos időszakához képest. 

A Visible Alpha által megkérdezett 18 Wall Street-i elemző átlagosan 454 200 Tesla értékesítésére számított.

Utoljára 2020 második negyedévében estek vissza Elon Musk e-autó gyártójának az eladásai, amikor a pandémia miatt le kellett állítani a termelést.

Hiába csökkentette árait a Tesla

Az értékesítés ráadásul annak ellenére csökkent az idei első negyedévben, hogy a vállalat többször is mérsékelte árait.

 

A Model 3-ból és a Model Y-ból összesen 369 783 darabot, a többi modellből, azaz a Model S szedánból, a Cybertruckból és a Model X prémium SUV-ból pedig mintegy 17 ezer darabot szállított le.

A Tesla amúgy 433 371 járművet gyártott a január–márciusi időszakban.

Januárban a menedzsment figyelmeztetett, hogy idén jelentősen lassul az eladások növekedése, mivel a cég a következő generációs elektromos járművek gyártására összpontosít.