Kína alaposan befűtött a Mercedesnek is - profitfigyelmeztetést adott ki
Sokasodnak a Mercedes-Benz kínjai Kínában. A prémium kategóriás járműgyártónak a világ legnagyobb autópiacán nem fut jól a szekere, folyamatosan csökkennek az eladásai, s a héten az újgenerációs autógyártás pionírja, a BYD is kiszorította őket az elsősorban a kínai piacra termelő vegyesvállalatukból, amely Denza márkanéven forgalmazza tetszetős termékeit.

Igaz, a BYD már régen birtokon belül volt azzal, hogy tavaly 50-ről 90 százalékra növelte befolyását a 2011 februárjában alapított vegyesvállalatban, s most a maradék 10 százalékra is rátette a tenyerét. Sőt, a Mercedesnek ez dupla veszteséget jelent, mivel a Denza a D9-s brutális küllemű városi terepjárójával épp a német piacot célozza meg – a Mercedes G osztálynak konkurenciát állítva.
A kínai piacon alulteljesít a Mercedes is
Ezzel belemarva a stuttgarti konszern nyereségébe is, amely azonban újabb szintet lépett. Visszafelé. A Mercedes épp a kínai vesszőfutására hivatkozva csütörtökön kevesebb mint két hónapon belül másodszor csökkentette egész éves profitkilátását, a bejelentéssel közel 4 százalékkal lejjebb kalapálva a vállalat frankfurti tőzsdén jegyzett részvényárfolyamát.
A kínai gazdaság bajairól nap mint nap érkeznek a hírek:
- a vásárlóerő csökkenése,
- a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek megvételének, cseréjének halasztása,
- az ingatlanválság,
- a luxuscikkek iránti kereslet megcsappanása
- az autógyártók forgalmán is érződik – leszámítva persze a rekordot rekordra halmozó BYD-et.
Ennek folyományaként a Mercedes most 7,5 és 8,5 százalék közötti tartományba csökkentette az üzleti évére szóló korrigált üzemi haszonkulcsát a korábban már egyszer módosított 10 és 11 százalék közötti sávból.
Olvad a marzs, aggódnak a részvényesek
A számokból kiderült, hogy a német társaság a második félévet már csak 6 százalékos üzemi marzzsal tudja lehozni – ha minden így marad. Márpedig gyors javulásra nem számítanak a szakértők.
A befektetők szemében a cég teljesítményét legjobban kifejező üzemi marzs tavaly és tavalyelőtt egyaránt 9,3 százalékos volt, vagyis az iparági átlag felett alakult.
Kínában egyébként a BMW és a Volkswagen is hasonló értékesítési gondokkal küzd, az árcsökkentési verseny pedig rendesen belemar a profitjukba.