Dollármilliárdokat fektetett a pandémia előtt önvezető autók fejlesztésébe az Uber és a Lyft., de a világjárvány idején feladta ezeket a költséges törekvéseket. Most mindkét nagy fuvarmegosztó azon dolgozik, hogy megnyissa platformját a robottaxik előtt.
A fuvarmegosztók felkészülnek a vezető nélküli taxik fogadására. Már építik az infrastruktúrát a csúcstechnológiájú taxik karbantartására, s megkezdődött a sofőrök nélküli utasokat kezelő személyzet kiképzése. Miközben új alkalmazásfunkciókat fejlesztenek, így az ügyfelek a
telefonjukkal nyithatják majd a csomagtartókat, sőt, akár dudálhatnak is
a tervek szerint.
A következő hónapokban az Uber Atlantában és Austinban teszi elérhetővé a Waymót, a Google önvezető járművét. Míg a konkurens Lyft Atlantában teszteli a May Mobility vezető nélküli taxijait.
Ágazati elemzők figyelmeztetnek, hogy
az önvezető taxik még nem bizonyították, hogy életképes üzleti modellt kínálnak.
A fuvarmegosztó vállalatok most mégis arra fogadnak, hogy a robotaxicégek szívesen csatlakoznak a már népszerű, bevált platformokhoz. Persze, az ember által vezetett kocsik valószínűleg nem tűnnek el egyhamar. A jövő jó ideig a hagyományos taxik és a vezető nélküli autók kombinációja lehet.
Egy évtizedbe is beletelhet, hogy az Uber amerikai utazásainak fele önvezető autóval történjen
– véli Dara Khosrowshahi, az Uber vezérigazgatója. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a technológia nem működik az olyan sűrűn lakott városokban, mint például New York, továbbá szélsőségese időjárási körülmények között fennakadások lehetnek: gondot okoz, ha az érzékelőket belepi a hó.
Tavaly augusztusban a Waymo közel 500 ezer utast vett fel Kaliforniában, szemben az egy évvel korábbi 20 ezerrel.
Az Uber fennállása óta tavaly termelt először tiszta profitot, ezen felbátorodva a cég már nagy terveket sző. A fuvarozóvállalat Uber Direct nevű alkalmazása versenyre kelne az Amazonnal az online kiskereskedelemben.
Az Uber nem kisebb célt tűzött ki magának, mint hogy szuperalkalmazássá váljon, s többek közt felvegye a versenyt az Amazonnal az online kiskereskedelemben. Bár a cég a világ egyik legértékesebb technológiai vállalata lett, sokáig nem tudott tartós profitot elérni, először 2023-ban jelentett 1,1 milliárd dolláros éves profitot, ezek után pedig felmerült a nagyszabású terjeszkedés ötlete. A cég három fő platformot fejleszt: Uber, Uber Eats, Uber Driver. Azonban olyan erős versenytársakkal néz szembe, mint a Lyft, a DoorDash és az Amazon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.