Dollármilliárdokat fektetett a pandémia előtt önvezető autók fejlesztésébe az Uber és a Lyft., de a világjárvány idején feladta ezeket a költséges törekvéseket. Most mindkét nagy fuvarmegosztó azon dolgozik, hogy megnyissa platformját a robottaxik előtt.

Az ügyfél dudálhat a telefonjával
A fuvarmegosztók felkészülnek a vezető nélküli taxik fogadására. Már építik az infrastruktúrát a csúcstechnológiájú taxik karbantartására, s megkezdődött a sofőrök nélküli utasokat kezelő személyzet kiképzése. Miközben új alkalmazásfunkciókat fejlesztenek, így az ügyfelek a
telefonjukkal nyithatják majd a csomagtartókat, sőt, akár dudálhatnak is
a tervek szerint.
A következő hónapokban az Uber Atlantában és Austinban teszi elérhetővé a Waymót, a Google önvezető járművét. Míg a konkurens Lyft Atlantában teszteli a May Mobility vezető nélküli taxijait.
Ágazati elemzők figyelmeztetnek, hogy
az önvezető taxik még nem bizonyították, hogy életképes üzleti modellt kínálnak.
Nem szeretik a havat a robottaxik
A fuvarmegosztó vállalatok most mégis arra fogadnak, hogy a robotaxicégek szívesen csatlakoznak a már népszerű, bevált platformokhoz. Persze, az ember által vezetett kocsik valószínűleg nem tűnnek el egyhamar. A jövő jó ideig a hagyományos taxik és a vezető nélküli autók kombinációja lehet.
Egy évtizedbe is beletelhet, hogy az Uber amerikai utazásainak fele önvezető autóval történjen
– véli Dara Khosrowshahi, az Uber vezérigazgatója. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a technológia nem működik az olyan sűrűn lakott városokban, mint például New York, továbbá szélsőségese időjárási körülmények között fennakadások lehetnek: gondot okoz, ha az érzékelőket belepi a hó.
Tavaly augusztusban a Waymo közel 500 ezer utast vett fel Kaliforniában, szemben az egy évvel korábbi 20 ezerrel.
Már profitot termel a szuperalkalmazás
Az Uber fennállása óta tavaly termelt először tiszta profitot, ezen felbátorodva a cég már nagy terveket sző. A fuvarozóvállalat Uber Direct nevű alkalmazása versenyre kelne az Amazonnal az online kiskereskedelemben.
Az Uber nem kisebb célt tűzött ki magának, mint hogy szuperalkalmazássá váljon, s többek közt felvegye a versenyt az Amazonnal az online kiskereskedelemben. Bár a cég a világ egyik legértékesebb technológiai vállalata lett, sokáig nem tudott tartós profitot elérni, először 2023-ban jelentett 1,1 milliárd dolláros éves profitot, ezek után pedig felmerült a nagyszabású terjeszkedés ötlete. A cég három fő platformot fejleszt: Uber, Uber Eats, Uber Driver. Azonban olyan erős versenytársakkal néz szembe, mint a Lyft, a DoorDash és az Amazon.



