Az elemzői célárak alapján kifejezetten nagy a potenciál a Waberer’s részvényeiben, a cég papírjait követő szakértők szerint azonban vannak szerivel kockázatok is a hazai nagyvállalat háza táján, amelyeket a befektetőknek a részvényvásárlás előtt érdemes lehet mérlegelniük.
A Waberer’s tevékenységét és részvényeit három elemzőház követi és mindhárom cég egyértelműen – és alaposan – alulértékeltnek tartja a hétfői záráskor 3950 forinton forgó részvényeket. A célárak az alábbiak szerint helyezkednek el:
A múlt heti záróár alapján látszik, hogy még a legkevésbé optimista elemzők is több mint 20 százalékos ralit várnak a cég papírjaitól, az MBH Befektetési Bank szakértői pedig 35 százalék körüli 12 havi felértékelődésen sem lepődnének meg.
Fontos kiemelni, hogy amint az elemzők a VG-nek küldött válaszaikban is hangsúlyozták, a célárakat a 2024. november 13-i gyorsjelentést közzétételét követően vizsgálták meg alaposan utoljára. Az Equilor elemzője, Szemán Péter például külön kiemelte, hogy az azóta lezárt akvizíciók miatt a korábban kiadott céláruk várhatóan módosulni fog a következő felülvizsgálatot követően, és Bukta Gábor, a Concorde elemzési üzletágvezetője is kimondottan optimista.
Az árfolyam a legutóbbi elemzések kiadásakor egyébként a 3800–3900 forintos sávban mozgott, nem messze attól, ahol jelenleg oldalazik.
Dina Dániel, az MBH Befektetési Bank junior részvénypiaci elemzője szerint a Waberer’s legkiemelkedőbb versenyelőnye a konkurenciához képest, hogy a szállítmányozási/logisztikai iparágon felül a biztosítási szegmensben is meghatározó piaci szereplőként van jelen.
„Ez a két szegmens az eddigi tapasztalatok szerint rendkívül jól egészíti ki egymást, valamint a Posta Biztosítók akvirálásával még meghatározóbb szerepet fog vállalni a biztosítási szegmens a cégcsoport eredményességében. Továbbá a szerződéses logisztikai szegmens (RCL) fokozatos térnyerése is kedvezőképpen fog hatni a cégcsoport eredményességére, mert ezáltal
az alapvetően alacsony marzsú nemzetközi fuvarozási szegmens (ITS) súlya egyre inkább csökkenni fog a vállaltcsoport működési portfóliójában”
– emelte ki a szakértő a VG-nek küldött elemzésében.
A biztosítási szegmensben látott térnyerés azonban nem csak a napi eredménytermelésen keresztül tehet jót a Waberer’snek: Bukta Gábor ugyanis kiemelte, ha a Gránit Bank a jövőben esetleg meg szeretné vásárolni a Gránit Biztosítót a cégtől, mégpedig egy erős ajánlat kíséretében, az egyértelműen értékteremtő lenne a Waberer’s részvényeseinek is.
Szemán Péter lapunknak küldött válaszában hangsúlyozta, a cégcsoport szempontjából kiemelten fontos a nyugat-európai ipari aktivitás, ami a Waberer’s árbevételének mintegy felét adó közúti fuvarozásnak a keresletét határozza meg.
A jelenleg gyengélkedő európai ipar erős árversenyt hozott a közúti fuvarozás területén, ami meglátszott a Waberer’s ezen szegmensének kilenchavi teljesítményén. Egyelőre nem látszódik ebben fordulat, ami továbbra is nyomás alá helyezi a Waberer’st.
A szakértő hozzátette, a Posta Biztosítók és a Gránit Biztosító integrációja is okozhat nehézségeket, a keresztértékesítésekből származó szinergiák kiaknázása kihívást jelenthet a vállalatnak.
Dina Dániel eközben a devizapiaci kockázatokra hívta fel a figyelmet a Waberer’s működését érintő tényezők közül. Hangsúlyozta, a vállalat működése euróalapú, és ugyan ezen kockázat évek óta kezelve/fedezve van a menedzsment által, a jelen geopolitikai viszonyok, és volatilis forintárfolyam tükrében ezzel mindenképpen ajánlott tisztában lenni egy potenciális befektetőnek, „valamint a magyar piac méretéből fakadó likviditási kihívásokat sem szabad figyelmen kívül hagyni” – mutatott rá a szakértő.
Bukta Gábor a kockázati faktorok között az autóipari kilátásokat, a hazai kiskereskedelmi forgalmat, a munkaerőhiányt, valamint azt emelte ki, hogy a lengyel Link nehézségekkel küzd egy törvénymódosítás miatt, ami egyes források szerint szürkefoglalkoztatást generált más fuvarozóknál az országban, míg a transzparens cégeket, köztük a Waberer’st is, hátrányosan érintette.
Abban a céget követő elemzőházak között egyetértés mutatkozik, hogy a vállalat negyedik negyedéves eredménye (melyet március 31-én tesz majd közzé a Waberer’s) jó eséllyel nem lesz túl izgalmas befektetői oldalról, az első kilenc hónapot figyelembe véve tartható lehet az éves 40 millió euró körüli EBIT, a lényegi izgalmak ezért majd az idei első negyedéves számok megjelentését követően kezdődnek majd el.
Az idei évben a biztosítói szegmens súlya jelentősen nőni fog, és a Debrecen közelében épülő raktár is növeli majd a szerződéses logisztika teljesítményét. A GYSEV Cargo Zrt. 62,5 százalékának megvétele komoly eredmény, a vasúti szállítási tevékenység bővítése pedig tovább diverzifikálja a vállalatot
– körvonalazta zárásként az idei év várható trendjeit Szemán Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.