Egy szűk fél esztendő után ismét hízott a tengerentúlon a Burger King gyorsétteremlánc forgalma tavaly év végén, a tűzön grillezett burgereiről ismert étteremhálózat ezzel hozzájárult az anyacég Restaurant Brands International (RBI) gyarapodásához.
A burgerlánc legalább egy éve meglévő éttermeinek forgalma 1,1 százalékkal bővült Észak-Amerikában (az Egyesült Államokban és Kanadában) tavaly október és december között, ezzel két negyedév csökkenő trendjét törte meg a hálózat.
A márkának olyan limitált idejű év végi akciókkal sikerült a fogyasztókat nagyobb számban az éttermekbe csábítania, mint a szendvicsek mellé kínált, extra méretű ranchszósz, valamint az egymillió darabos készlet erejéig egy dollárért (1 dollár = 388 forint) kínált Whopper szendvics.
A Burger King ezeknek is köszönhetően lekörözte a McDonald’s év végi teljesítményét, melynek eladásai részben az kólibaktérium-járvány miatt csökkentek. A Burger King amerikai és kanadai üzletága a Restaurant Brands legnagyobb forgalmú üzletei közé tartozik a nemzetközi részleg után.
A portfólióba tartozó további márkák közül a Kanadában nagyobb súllyal bíró Tim Hortons forgalma is támogatta a bővülést, a Firehouse az Egyesült Államokban és Kanadában egyaránt növekedett, a Popeyes eladásai ellenben mérséklődtek.
Az anyavállalat éttermeinek forgalma összességében 2,5 százalékkal bővült, ami 26 százalékkal 2,3 milliárd dollárra hízó árbevételben jelentkezett. Az elemzők ennél némileg kisebb, 2,27 milliárdos bevételt jeleztek előre.
A nyereség a megugró bevételek mellett is feleződött az egy évvel korábbi 726 millió dollárról. A tavaly év végén elkönyvelt 361 milliós profit egy részvényre vetítve 81 centet jelent, ami kissé jobb a 79 centes piaci konszenzusnál.
Az RBI épp egy nagyobb ráncfelvarrást vezényel le a nemzetközi szinten legismertebb márkájánál, 2028-ig a meglévő Burger King éttermek 85-90 százalékát újítanák fel kétmilliárd dollárból. A frissítésre azért is szükség van, mert az 1954-ben indult burgerlánc mellett az elmúlt években elhúztak a nagyobb versenytársak, a Wendy’s és a McDonald’s is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.