Hatalmas érdeklődés előzi meg a BYD önvezető szoftverének frissítését és szolgáltatásainak kiterjesztését az alsóbb kategóriákba – befektetői oldalról legalábbis. Az új generációs autógyártók globális piacvezetőjének részvényei a héten 21 százalékkal, 327 jüanra drágultak a sencseni tőzsdén, és 21,5 százalékkal, 330 dollárra a hongkongi börzén.
Ilyen egyhetes ralira 2020 vége óta nem volt példa az amúgy alulértékelt részvény tőzsdei pályafutásában. Nem véletlenül kerekedett most felül az optimizmus, hiszen a BYD-nél dolgozó mintegy százezer (!) mérnök nyilvánvalóan tud annyit hozzátenni az autonóm vezetési technológia kifejlesztéséhez és tökéletesítéséhez, mint amennyit a Tesla.
A két rivalizáló autógyártó közötti versenyben immár nem a jármű minősége – abban a BYD utolérte Elon Musk cégét –, hanem a vezetési élményt fokozó, kapcsolódó kényelmi és biztonsági szolgáltatások köre lehet a perdöntő.
Az autopilotfrissítések bemutatását hétfőre időzítették, ez szakértők szerint nagyban segítheti majd az autógyártó külföldi eladásait a világpiacon – ami alá az Egyesült Államok és a kínai villanyautókat szintén büntetővámmal sújtó Európai Unió momentán nem tartozik bele a kínaiak értelmezésében. Szoftverfronton hatalmas előnyre tehet szert a kínai autógyártó azzal, hogy
opcióként az alacsonyabb árfekvésű járműveihez is felkínálja az önvezetői képességet vagy az egyéb intelligens funkciókat.
Erre a Tesla nem képes, mert nincs olcsó, megfizethető tömegmodellje, noha a legutóbbi gyorsjelentésük ismertetésén, január végén újabb ígéretet tettek arra, hogy ezt a hiányosságukat pótolják, és a második fél évtől beindul az olcsó Tesla gyártása. A tervrajzokat, specifikációkat még nem hozták nyilvánosságra, úgyhogy a befektetőik is sötétben tapogatóznak egyelőre.
A BYD a vezetést segítő funkciók terén is élen van, noha a teljes körű önvezetést még nem kínálja, de ebben a hatóságok engedélyezési gyakorlata is hátráltatja.
is tesztfázisban van a maga autopilotjával, de egyelőre a kínai szakhatóságok nem bíznak annyira a gépi vezérlésben, hogy könyedén ráüssék a pecsétet az engedélyre. A jövő útja azonban kétségkívül ez, s ebben Tina Hou, a Goldman Sachs elemzője is egyetért. Szerinte a BYD robotpilótájának gyors fejlődése a többi piaci szereplőt is ebbe az irányba tereli.
Mert ha nem így tesznek, akkor becsukhatják a boltot. Hou hozzátette, hogy nagyon várják már BYD által kifejlesztett God’s Eye robotpilóta-rendszer közúti tesztjének eredményeit, hogy vajon igazolja-e az előzetes elvárásokat és optimizmust, vagy még sokáig csiszolgatni kell.
Nemcsak a BYD, hanem közvetlen beszállítói is részt kérték az autopilotot övező tőzsdei eufóriából. A héten a BYD Electronic International Co. részvényárfolyama 27 százalékkal, az IMotion Automotive Technology Suzhou Co. pedig 49 százalékkal emelkedett – jegyzi meg a Bloomberg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.