Megduplázza idén, azaz 800 000 autóra növeli Kínán kívüli eladásait a BYD, és az autók helyi összeszerelésével igyekszik leküzdeni a vámokat – közölte a kínai céget követő elemzőknek tartott fórumon Vang Csuan-fu cégelnök.
Az elektromosjármű-ipari óriáscég, amely 2024-ben 417 204 autót értékesített a kínai határokon túl,
egyik külföldi bástyájának Nagy-Britanniát tartja,
és arra számít, hogy „jelentős növekedést” érnek el a szigetországban, mivel a britek „nagyon nyitottan” állnak a versenyképes kínai termékekhez.
A vállalat „nagy lehetőségeket” lát a gyors növekedésre
ahol a kormányok és az emberek barátságosan fogadják a kínai márkákat – tette hozzá az elnök.
A nyugati világban elharapózó vámkivetési hullámra tekintettel, a BYD úgy tartaná meg költségelőnyét, hogy a kulcsfontosságú alkatrészeket továbbra is Kínában gyártja, ám a járműveket a helyi piacokon szereli össze – tette hozzá Vang, anélkül, hogy az összeszerelő üzemek felépítésére kiszemelt országokat megnevezte volna.
A Reuters szerint amúgy a kínai autógyártók közül a BYD pörgeti fel a legjobban a külföldi expanziót, egymás után nyitja a bemutatótermeket Ausztráliától Németországig, amit már csak a kínai piacra jellemző brutális árháború is indokol.
Vang tavaly is elmondta, hogy az export segít majd a nyereségesség növelésében. Most pedig arról beszélt az elemzőknek, hogy a BYD nyereségének oroszlánrészét a későbbiekben egy ideig a külföldi piacokon termeli meg.
A vállalat egyébként partnerek bevonása nélkül folytatja külföldi gyárai építését, mivel bőséges finanszírozással rendelkezik – emelte ki Vang. Jelenleg Thaiföldön, Magyarországon, Törökországban és legnagyobb külföldi piacán, Brazíliában – épít gyárat, bár a dél-amerikai országban tavaly blokkolták a projektet a munkaerővel való visszaélésekkel kapcsolatos vádak miatt.
A BYD a geopolitikai feszültségekre tekintettel rövid távon nem tervezi, hogy Kanadában vagy az Egyesült Államokban értékesítsen. Mindkét észak-amerikai országban ugyanis 100 százalékos vámokat vetettek ki a kínai gyártású elektromos autókra.
Vang ugyanakkor abban biztos, hogy a BYD egy járműre jutó nyereségessége meghaladja majd a Toyotáét, amikor eléri a japán autógyártó méretét, mondván, hogy cégénél erősebb a költségkontroll. Mondjuk ettől még messze állnak, hiszen a világ első számú autógyártójaként számon tartott Toyota 2024-ben 10,8 millió járművet adott el, míg kínai kihívója mindössze 4,27 milliót.
Ebben az évben azonban már 5,5 millió autót értékesítene a kínai autópiacot alaposan felforgató BYD, egyre megfizethetőbb modelleket piacra dobva.
Köztük például az elektromos Seagullt, amelyet már 10 000 dollár,azaz jelenlegi árfolyamon 3,7 millió forint alatt árulnak.
A legtöbb modelljéhez pedig felár nélkül kínál intelligens vezetési funkciókat is.
Rossz hír a konkurenciának, hogy ezen a téren a BYD további expanziót tervez, ezért az intelligens szoftvereken és alkatrészeken, például félvezetőkön dolgozó csapatát a jelenlegi 5000 főről 8000 főre bővíti, emellett jövőre vagy legkésőbb 2027-ben a globális piacokra is ki akarja vinni megfizethető intelligens vezetési technológiáit, ami külföldi üzemeiben is létszámfejlesztést indokol.
A BYD részvényei idén eddig Hongkongban 54 százalékkal erősödtek, és már 400 hongkongi dollár környékén kereskednek velük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.