A Yonhap ügynökség pekingi keltezésű híre: a dél-koreai Samsung Electronics elnöke, Li Dzsejong hétfőn a kínai BYD központjába, a déli Kuangtung tartományi Sencsenbe látogatott, miután a fővárosban részt vett az éves Kínai Fejlesztési Fórumon (ahol a Xiaomi vezérével és találkozott). A Samsung nálunk is jól ismert fogyasztói elektronikai termékeiről. A világ legnagyobb (a Teslát is leköröző) elektromosautó-gyártója, a BYD, pedig éppen hatalmas hazai és nemzetközi érdeklődés közepette gyárat épít Szegeden.
Ha meghalljuk a látogatás okát, már elkezdhetjük pedzegetni, a kínai óriások (a BYD és a CATL) hazai megjelenése után miért váltak érdekessé számunkra is az efféle ázsiai randevúk. A látogatás része a Samsung erőfeszítéseinek, hogy termékeivel benyomuljon az autóelektronikai iparba.
Kanyarodjunk vissza néhány hetet: február 24-én 380 jelentős alkatrészgyártó több mint 500 küldötte sereglett az észak-olaszországi Torinóba, az Alfa Romeo hazájába.
Az olasz autóipari szövetség szervezte eseményen természetesen ott voltak az Európában startoló BYD képviselői is, akiktől arról hallhattak a résztvevők, hogy a kínai óriás most építi ki európai beszállítói hálózatát, amely alapul szolgál terjeszkedéséhez az európai piacon. A lehetőségekről több mint 170 találkozót tartottak az eseményen, ahol bemutatták a BYD európai személyautó kínálatát, amely kicsit több mint két év alatt megduplázódott.
Néhány elképesztő tény a BYD-ről (aki még több részletre kíváncsi, akár ide érdemes ellátogatnia):
Ugorjunk Torinóból Szegedre (ahonnan a BYD-gyár a tervek szerint már idén elkezdi ontani az autókat), időben pedig előre mindössze néhány hetet: március 18-án Alfredo Altavilla, a BYD Európáért felelős különleges tanácsadója már konkrét beszállítói hírt jelentett be.
Az EV-óriás szerződést kötött a Brembóval, a Pirellivel és a Prima Industrieval arról, hogy a magyarországi gyár beszállítói lesznek.
Mindhárom vállalat olasz,
Ez már visszavezet bennünket a Yonhap friss híréhez. A szegedi gyárat érintő beszállítói döntésekről, ahogy az idő halad, egyre többet fogunk megtudni. Ha Li Dzsejong tapogatódzása eredménnyel jár, és a Samsung a BYD autóelektronikai beszállítója lesz, azonnal végig kell gondolni, ez csak a kínai termelésre vonatkozik-e. Netán újabb távol-keleti beruházást jelent Magyarország számára is.
A BYD beszállítói bejelentése és Li Dzsejong úr próbálkozása között történt még valami, ami meghökkentő: egy magyar hír megrengette a kínai EV-gyártók, elsősorban a BYD részvényeinek árfolyamát.
A BYD részvényei pénteken Hongkongban és Sencsenben mintegy 7 százalékot estek, miután híre ment, hogy az Európai Bizottság vizsgálja a cég magyarországi elektromosautó-gyárának külföldi támogatását. A vizsgálatról a Financial Times számolt be még csütörtökön, két meg nem nevezett forrásra hivatkozva.
A hírt értelmezni korai lehet, a háttér a vámvilágháború. A főszereplők közül a kölcsönös körkörös pofonosztásba tavaly óta már belement az Európai Unió, Kína és az Egyesült Államok. Washington vámtervei az európai autóipart illetően, illetve a tovagyűrűző hatások később tisztázódnak. A BYD, mint világóriás nem csak Európában került bele a kardcsörtetős hírfolyamba. Brazíliában a gyárukat építő kivitelezők feketemunkásai és a miattuk indult vizsgálat okoz számukra problémát, mexikói gyárépítési terveiket Peking utasítására kell egyelőre befagyasztaniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.