A kínei BYD hétfőn, a milánói Design Héten jelentette be prémium márkája, a Denza európai debütálását, amellyel kemény versenytársává válna a kontinens felső kategóriás autógyártóinak.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója tavaly több mint 4,2 millió járművet adott el világszerte – ennek azonban több mint 90 százaléka Kínában történt. A BYD azonban futólépésben terjeszkedik, és európai gyárberuházásai mellett most a prémium márkáját is bevezetné a kontinensen.
A Denza lesz az a márka, amely a legújabb technológiai fejlesztésekkel lesz felszerelve, mielőtt azok megjelennének más BYD modellekben
– mondta Alfredo Altavilla, a cég európai különleges tanácsadója, kijelentve, hogy a tulajdonosok így a kínai gyártó úttörésének is a részesei lehetnek.
A Reuters értesülései alapján a márka gyártása továbbra is Kínában történik, de a BYD idén októberben elindítja első európai üzemét Magyarországon, míg egy második gyár Törökországban 2026 márciusában kezdheti meg működését, így lehetséges, hogy hamarosan a hazai futószalagokról is legurulhatnak a csúcskategóriás járművek.
A két üzem együttesen évi 500 ezer autó gyártására lesz majd képes.
Bár a Denza jelenleg csupán a BYD eladásainak kis részét – alig több mint 3 százalékát – teszi ki, a márka komoly terveket dédelget. Az európai piacra lépést az ezer lóerős, sportos Z9 GT kombi elektromos változatával kezdi meg az év végén, amelyet 2026 elején egy hibrid verzió is követ. A modell ára meghaladja majd a BYD jelenlegi kínálatának legdrágább, 72 ezer eurós árát is – ezzel egyértelműen a prémium szegmenst célozza meg.
A Denza kínálatát év végén a D9 luxus egyterű is bővíti, és a tervek szerint a jövőben terepjárók is csatlakozhatnak a palettához. Altavilla szerint a cél, hogy a Denza „teljes értékű prémium márkává” váljon, amely nemcsak a hagyományos prémium vásárlókat, hanem a technológiára fogékony fiatalokat is meg tudja szólítani.
A BYD ezzel egyértelműen jelzi: készen áll arra, hogy átalakítsa az európai elektromos autópiacot – nemcsak mennyiségben, hanem minőségben és technológiában is.
Az Audi hazai fellegvárában nyílt meg a BYD első vidéki autószalonja
Tovább terjeszkedik a BYD márkával az AutoWallis csoport, miután megnyitotta Magyarország első vidéki BYD értékesítési pontját Győrben. A nyugat-magyarországi bemutatóterem támogatja a kelet-közép-európai régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának további növekedését, valamint a sikeres kínai márka további hazai térnyerését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.