A Puma német sportszergyártó a tavalyi azonos időszakinál kisebb bevételt ért el az idei második negyedévben a honlapján közzétett beszámolója szerint. A sportszergyártó eladásból származó bevétele éves szinten 8,3 százalékkal 1,942 milliárd euróra csökkent a második negyedévben.
Árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva éves összevetésben 2,0 százalékkal mérséklődött a Puma bevétele az április–júniusi időszakban.
A vállalat eredménybeszámolójában egyúttal rontotta idei előrejelzését: jelenlegi várakozásai szerint idén az árbevétel árfolyamhatások nélkül alacsony két számjegyű mértékben csökken – szemben a korábban prognosztizált 1–5 százalékos növekedéssel.
A Puma közlése szerint a folyamatban lévő enyhítő intézkedések, mint például az ellátási lánc optimalizálása, az árképzés kiigazításai és a partneri együttműködések ellenére az amerikai vámok várhatóan negatív hatással lesznek a vállalat eredményeire 2025-ben.
A tavalyi év egészében a vállalat bevétele 2,5 százalékkal (árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva 4,4 százalékkal), 8,82 milliárd euróra emelkedett.
2024-ben a Puma kamat és adófizetés előtti eredménye (EBIT) éves szinten nem változott, a 2023. évivel megegyezően 622 millió euró volt, míg adózott eredménye 282 millió euróra csökkent az előző évben elért 305 millió euróról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.