BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Bejött a jégkrémbalett az Unilevernek, hamarosan a holland tőzsdén landol a nyalánkságok üzletága

Nagyot nőtt a cégnél a jégkrémek értékesítése. Az üzletág leválasztása és tőzsdére lépése az Unilever szerint még idén befejeződik.

A vártnál nagyobb mértékben emelkedtek az Unilever eladásai a második negyedévben, főként az olyan testápolási márkák, mint a Dove szappan, és a jégkrémüzletág sikerének köszönhetően.

Ben & Jerry’s ice cream Unilever
A Unilever egyik növekedési motorja, a Ben & Jerry’s jégkrém / Fotó: Michael M. Santiago

A Ben & Jerry’s jégkrémeket és a Hellmann’s majonézt gyártó brit–holland élelmiszeripari óriás csütörtökön közölte, hogy az árbevétele 3,8 százalékkal nőtt a negyedévben az előző év azonos időszakához mérten.

Úgy tűnik, bejött tehát a márciusban kinevezett új vezérigazgató, Fernando Fernandez stratégiája, amely a nagyobb növekedésre képes üzletágakra összpontosít, miközben a gyengén teljesítő élelmiszermárkáktól inkább szabadulni igyekszik.

A stratégia kulcsfontosságú eleme egyébként a jégkrémüzletág leválasztása és a holland tőzsdére történő bevezetése, ami a vállalat szerint november közepére várhatóan befejeződik. Az Unilever körülbelül 20 százalékos részesedést tart meg az új jégkrémes cégben a következő 5 évben.

A leválasztás tervét amúgy még Hein Schumacher korábbi vezérigazgató regnálása alatt dobták be egy átfogó szerkezetátalakítási terv részeként, miután a divízió évek óta folyamatosan vesztett piaci részesedéséből, és a menedzsment úgy látta, hogy önálló társaságként jobban teljesítene.

Az elképzelés jegyében a Peter ter Kulve által vezetett részleg felkészült a leválásra, optimalizálta ellátási láncát és világszerte értékesítési csapatokat épített ki, aminek eredményeként az áprilistól júniusig tartó három hónapos periódusban éves bázison 7,1 százalékos növekedést hoztak össze. Elsősorban a Magnum és a Cornetto márkák értékesítése lódult meg.

A vártnál jobb eredményt az Unilever annak ellenére érte el, hogy a kínai kereslet lassulása a brit–holland vállalat szegmenseit sem kímélte. A cégvezetés azonban optimista.

Habár az első fél évben csökkentek a cég értékesítései a világ második legnagyobb gazdaságában, az év második felében javulni fog helyzet – fogadkoztak.

A Unilever azt is közölte, hogy „aránytalanul nagy” összeget fektet be az Egyesült Államokban és Indiában. Az észak-amerikai növekedést különben az olyan jóléti márkák, mint például a Liquid I.V. hidratálótermékek és a Nutrafol hajnövesztő vezetik.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.