A vártnál nagyobb mértékben emelkedtek az Unilever eladásai a második negyedévben, főként az olyan testápolási márkák, mint a Dove szappan, és a jégkrémüzletág sikerének köszönhetően.
A Ben & Jerry’s jégkrémeket és a Hellmann’s majonézt gyártó brit–holland élelmiszeripari óriás csütörtökön közölte, hogy az árbevétele 3,8 százalékkal nőtt a negyedévben az előző év azonos időszakához mérten.
Úgy tűnik, bejött tehát a márciusban kinevezett új vezérigazgató, Fernando Fernandez stratégiája, amely a nagyobb növekedésre képes üzletágakra összpontosít, miközben a gyengén teljesítő élelmiszermárkáktól inkább szabadulni igyekszik.
A stratégia kulcsfontosságú eleme egyébként a jégkrémüzletág leválasztása és a holland tőzsdére történő bevezetése, ami a vállalat szerint november közepére várhatóan befejeződik. Az Unilever körülbelül 20 százalékos részesedést tart meg az új jégkrémes cégben a következő 5 évben.
A leválasztás tervét amúgy még Hein Schumacher korábbi vezérigazgató regnálása alatt dobták be egy átfogó szerkezetátalakítási terv részeként, miután a divízió évek óta folyamatosan vesztett piaci részesedéséből, és a menedzsment úgy látta, hogy önálló társaságként jobban teljesítene.
Az elképzelés jegyében a Peter ter Kulve által vezetett részleg felkészült a leválásra, optimalizálta ellátási láncát és világszerte értékesítési csapatokat épített ki, aminek eredményeként az áprilistól júniusig tartó három hónapos periódusban éves bázison 7,1 százalékos növekedést hoztak össze. Elsősorban a Magnum és a Cornetto márkák értékesítése lódult meg.
A vártnál jobb eredményt az Unilever annak ellenére érte el, hogy a kínai kereslet lassulása a brit–holland vállalat szegmenseit sem kímélte. A cégvezetés azonban optimista.
Habár az első fél évben csökkentek a cég értékesítései a világ második legnagyobb gazdaságában, az év második felében javulni fog helyzet – fogadkoztak.
A Unilever azt is közölte, hogy „aránytalanul nagy” összeget fektet be az Egyesült Államokban és Indiában. Az észak-amerikai növekedést különben az olyan jóléti márkák, mint például a Liquid I.V. hidratálótermékek és a Nutrafol hajnövesztő vezetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.