BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brad Pitt jól megtolta a De’Longhi szekerét, tarolnak az olasz presszógépek

A magyar vásárlók aktivitásának és Brad Pittnek is köszönhetően kiemelkedő eredményekről számolt be a kávégéppiac éllovasa. Az olasz De’Longhi csoport az amerikai vámokkal is szembement, s megerősítette piacvezető helyét a prémiumkategóriás presszógépek piacán. A háztartásigép-gyártó csoport javított idei bevételi és profitvárakozásán is.

Kilőtt a De’Longhi árfolyama a vállalat minden várakozást felülmúló tőzsdei gyorsjelentésére, az olasz háztartásigép-gyártó milánói tőzsdén jegyzett részvénye 8 százalékkal drágult a délelőtti kereskedésben. Az optimista hangulatot csak fokozta, hogy a társaság az idén már másodszor javított éves kilátásain, s a korábban 6-8 százalék közé várt forgalombővülést a 7,5–8,5 százalékos sávba emelte. 

De' Longhi
A De’Longhi a prémiumkategóriára fókuszál, de az egyszerű háztartások számára is bő kínálattal rendelkezik / Fotó: AFP

A bevétel növekedésénél is jobban érdekli a befektetőket a nyereség várható alakulása, ezen a soron is felfelé korrigált a De’Longhi: az adózás előtti nyereséget az eddigi 590–610 millió eurós tartományból a 610–620 milliósba várják innentől. Az öt márkacsaládból álló, azaz

  • a De’Longhi,
  • a Braun,
  • az Ariete
  • a Kenwood
  • és a Nutribullet

brandeket magában foglaló portfóliót kezelő vállalatcsoport szerdán tette közzé az első kilenc hónapról szóló gyorsjelentését . Ebben a periódusban a De’Longhi 2,461 milliárd eurós bevételt ért el, ami 10,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A tiszta profit 206,4 millió euró volt, ez 8,4 százalékos pluszt a bázisidőszakhoz viszonyítva. 

A magyar piacon is előretört a De’Longhi

A jelentésben külön kiemelik Magyarországot, amely Szlovákiával, Csehországgal, Spanyolországgal és Portugáliával egyetemben kiugró, 14–16 százalékkal magasabb forgalmat jelzett az idei első kilenc hónapról.

A bevételek 65 százaléka a kávégépek eladásából származott, e téren a cég folytatja a prémiumkategória felé történő elmozdulását. Az amerikai vámszigorítások nem csökkentették különösebben a bevételt, a cég ugyanis elsősorban Európára fókuszál, forgalmának 60 százalékát itt bonyolítja le. 

Az amerikai kontinens 18,4 százalékkal járult hozzá a bevételekhez, míg Ázsia 15 százalékot tett be a közösbe. Amerikában a harmadik negyedév is növekedést hozott, 2,1 százalékos pluszt regisztráltak, s a gyorsjelentés egyébként nem tartalmaz sommás megjegyzéseket a vámok hatásával kapcsolatban. 

 

A devizahatásokra, a dollár gyengülésére viszont erősen panaszkodtak, a harmadik negyedévben a növekedés 11,5 százalékos lett volna, de a kedvezőtlen devizahatások ezt 8,9 százalékosra redukálták. Kiemelték az új szerzemény, a kávégép-portfólió királyaként tisztelt csúcsminőségű La Marzocco hozzájárulását a csoport bevételeihez. 

Brad Pitt márkanagykövetként és reklámarcként is bevált 

A prémiumkategóriás presszógépek 343 millió eurós forgalmat generáltak a január–szeptemberi időszakban, ez 48 százalékos bővülést takar. A Bambi fivérek által 1927-ben alapított La Marzoccóban 61 százalékos részesedése van a De’Longhinak, ennek ellenére a cég megőrizte identitását és függetlenségét. 

A De’Longhi tavaly januárban 374 millió euróért növelte 60 százalék fölé a korábban megszerzett kisebbségi részesedését. Itt jegyezzük meg, hogy a Nespresso néven forgalmazott kávégépeket is a De’Longhi gyártja a Nestlével közös vállalata révén.

Brad Pitt fait la promotion de la nouvelle  machine à café De'Longhi
Fent egy barista, itt már Brad Pitt nyomja meg a gombot a presszógépen  / Fotó: JLPPA / Bestimage

Fabio De’Longhi vezérigazgató is a kávégépszegmens teljesítményét emelte ki, s mint jelezte, nagyot szóltak a két Oscar-díjas művész, azaz Taika Waititi rendező és Brad Pitt színész, a De’Longhi márkanagykövete közreműködésével készített globális reklámkampányok.

Hozzátette, hogy a La Marzocco és a szintén hozzájuk tartozó svájci Eversys révén megszilárdították vezető helyüket a kávégépek prémiumkategóriájában. A kevesebbet költő vásárlókra is ugyanúgy számítanak, a fiatalok megnyeréséhez pedig Londonban alakítanak ki egy közösségi médiás hubot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.