Barnamezőből ígér zöld oázist a Duna-parton a 2023-as atlétikai világbajnokságra épülő stadionnal és sportközponttal a Magyar Atlétikai Szövetség imázsfilmje, amely szerint mai állapotában a belváros szomszédságában lévő, lepusztult, szennyezett terület a lakosság számára használhatatlan. Régóta elhanyagolt és az emberek elől elzárt a Duna-part, ráadásul évek óta súlyosan környezetszennyező anyagok kerülnek a folyóba. Emellett szemétlerakónak használt területek és elhagyott, düledező épületek jellemzik a dél-pesti rozsdaövezetet. A sportági szakszövetség várakozásai szerint, összhangban a vb-rendezéssel, a zöld parkok létrejöttével újjáéledhet a város és a folyó kapcsolata. Végre az embereké lehet a Duna-part, a sétány mellett gyalogos- és kerékpárutak épülhetnek. A beruházás révén 15 hektáros új zöldfelületet kaphat Budapest, ebből 11,7 hektár közpark és közösségi tér, 1,5 hektáron pedig új rendezvényhelyszín jöhet létre.
A múlt heti kormányülésen részt vett Karácsony Gergely főpolgármester is, aki elsősorban a budapesti közlekedés ügyével, a Liget projekt jövőjével és az Egészséges Budapest programmal foglalkozott.
Az atlétikai stadion kapcsán azt kérte a kormánytól, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak tegye lehetővé a további tájékozódást, november végére kialakítja az álláspontját Budapest is. Bár a végső döntés aligha ezen múlik majd, a nemzet sportolói is a világbajnokság budapesti megrendezését kérik. Ha a főpolgármester akadályozná a 2023-as vb lebonyolítását, az hatalmas presztízsveszteség lenne, igaz, az eddigi legnagyobb hazai rendezésű sporteseményhez, a 2017-es vizes világbajnoksághoz is egy visszalépés kellett.
Emlékezhetünk, Budapest eredetileg 2021-re kapott felhatalmazást, csakhogy Guadalajara nem vállalta a házigazda szerepét, miután a mexikói kormány kihátrált a pályázat mögül. Az egész világbajnokság százmillió dollárba került volna, de a költségvetés nem biztosította ehhez a fedezetet. A lemondás miatt Mexikónak ötmillió dollár büntetést kell fizetnie a vizes sportok nemzetközi szövetségének, a FINA-nak.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja