BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Tudástár logo
Gazdasági fogalmak érthetően

Pop Mart

A Pop Mart 2010-ben alapított hongkongi székhelyű vállalat, amely mára a világ egyik vezető designer játék- és gyűjtői figura gyártója lett. A cég sikerét a „blind box” (meglepetésdobozos) értékesítési modell alapozta meg, amelyben a vásárlók nem tudják előre, melyik figura található a dobozban, így a gyűjtés és a csere is a rajongói kultúra része lett. A Pop Mart legismertebb karakterei közé tartozik a Molly, a Labubu, a PUCKY és a DIMOO, amelyek mind saját művészek által megalkotott, jellegzetes stílusú figurák. A cég gyors növekedésének kulcsa a kreatív ipar és a fogyasztói trendek találkozása: a figurák nem pusztán játékok, hanem a designerjáték-kultúra ikonikus darabjai, amelyek a művészet, a divat és a popkultúra határmezsgyéjén helyezkednek el. A Pop Mart üzleti modellje egyszerre épít a limitált kiadások iránti keresletre, a közösségi média által gerjesztett hype-ra, valamint a fiatal gyűjtők és befektetők spekulatív érdeklődésére. A vállalat nemzetközi terjeszkedése látványos: világszerte több mint 20 országban van jelen, Európában és Észak-Amerikában is nyitott üzleteket, valamint automatákat (Pop Mart vending machines), ahol a gyűjtők a helyszínen vásárolhatják meg a figurákat. Magyarországon is egyre népszerűbb a Pop Mart, elsősorban online rendelések és gyűjtői közösségek révén. A márka ötvözi a játék, a művészet és a befektetés világát. 

Cikkek a témában

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.