BUX 42,990.47
-0.25%
BUMIX 3,852.18
+1.11%
CETOP20 1,798.64
-1.19%
OTP 9,148
-0.74%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.00%
+0.87%
-1.33%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
-0.48%
OPUS 156.6
+3.16%
-8.50%
0.00%
0.00%
-1.36%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,834
+0.85%
+0.79%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+4.85%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+3.31%
+2.60%
-11.11%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
+0.47%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Telekommunikáció

Visszarendeződött az adatforgalom

A járványhelyzet első heteiben kiugró forgalom mára normalizálódott, és csupán akkora a növekedés hang- és adatforgalom esetében is, amekkora az elmúlt években tapasztalható tendencia alapján előre jelezhető volt.

A veszélyhelyzet alatt sokan home office-ban dolgoztak, ami nagymértékben megnövelte a háztartások hívás- és adatforgalmát. Ehhez a távoktatás is nagyban hozzájárult, a szolgáltatók folyamatos bővítésekkel igyekeztek kiszolgálni a lakossági igényeket.

A megkérdezett távközlési cégek szerint mára azonban visszarendeződött a forgalom a járványhelyzet előtti szintre.

„A koronavírus-járvány miatt tavasszal tapasztalt, megnövekedett hálózati forgalomhoz képest mára a hanghívások és az adatforgalom terén egyaránt visszaesést látunk. Ezzel együtt azonban most is megfigyelhető az a tendencia, hogy a felhasználók évről évre több adatot használnak: „A tavalyi év azonos időszakához képest 30 százalékot nőtt a forgalom, ez a bővülés megfelel a korábbi évek trendjének” – közölte a Világgazdaság kérdésére a Telenor Magyarország.

A Vodafone sajtóosztálya lapunkat arról tájékoztatta, hogy az elmúlt hetekben – a távmunkából való visszaállás és az iskolai nyári szünet kezdeti időszakában – nem tapasztaltak szignifikáns változást a hívás- és az adatforgalmat illetően.

A hanghívások alapvetően stagnáló adatokat mutatnak.

Fotó: Shutterstock

A vírus megjelenésekor hirtelen és erőteljesen megnövekedett forgalomhoz képest azonban nagymértékű, 30 százalékos a csökkenés, vagyis alapvetően a hívás- és az adatforgalom is visszaállt a szokásos éves növekedési tempójára. Ezt mutatja az is, hogy a Vodafone-nál az adatforgalom folyamatos emelkedésben volt az elmúlt néhány hétben is – az előző év azonos időszakához képest a beszédforgalom 5, az adatforgalom csaknem 40 százalékkal nőtt.

A Magyar Telekom adataiból azt látjuk, hogy mostanra a mobil- és a vezetékes hangforgalom nagyjából visszaállt a járvány kitörése előtti szintre. A mobil-adatforgalom tekintetében a február végi referenciaponthoz képest 13-15 százalékos növekedés látható, ehhez hozzájárul az adathasználat szokásos éves növekedési tendenciája, várakozásaink szerint ez az érték az elkövetkező időszakban növekedni fog

– közölte a vállalat.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek