A szlovének 71 százaléka tervez nyaralást az idén, és a válaszadók több mint fele Horvátországban üdülne – derült ki a Mediana közvélemény-kutató felmérésének vasárnap nyilvánosságra hozott eredményéből. Úgy tűnik, a szlovéneket nem riasztják az egekbe szállt adriai árak.
A közvélemény-kutatás szerint
a szlovének második legkedvesebb célpontja Szlovénia, majd Görögország és Olaszország következik,
de többen utaznának Montenegróba, Albániába, Spanyolországba, Törökországba, Magyarországra és Bosznia-Hercegovinába.
A válaszadók egyötöde már kifizette a nyaralását, több mint egynegyedük már kiválasztotta a célpontot, de még nem fizetett, és szintén egynegyedük még nem döntött, utazna-e. A megkérdezettek 29 százaléka válaszolta azt, hogy nem tervez az idén üdülést.
A válaszadók egyharmada négy-hét napos üdülést tervez, míg egynegyedük több mint tíz napig maradna külföldön. A felmérést a Mediana június 16. és 19. között, internetes megkeresések alapján végezte, 580 felnőtt részvételével.
Eközben világszerte csodálkozást és felháborodást keltenek a horvátországi árak. Különösen a szigetek és a turistaközpontok megfizethetetlenek. Dalmácia helyett sokan máshol töltik a nyári szabadságukat a sokkoló árak miatt.
A WorldTraveler Instagram-profilja több horvát üzletből származó videót is közzétett, amelyeken megdöbbentően magas árak láthatók néhány gyakori termék esetében:
egy naptej majdnem harminc euróba, egy csipsz több mint négy euróba, egy kis csokoládé pedig nyolc eurónál is többet kerül.
Még a híres gasztroblogger is kiakadt: a Németországban élő Deni Kadric megdöbbenve kommentálta a strandokon bérelhető napozóágyak árait. Kadric szerint az árak még a gazdag németek számára is túl magasak, akik – akárcsak a helyiek – inkább törölközőkön heverésznek.
Itthon
erősítheti a Balaton pozícióját,
hogy egyre több olyan magyar turista van, aki a magyar tengert választja a horvát tengerpart és az Adria helyett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.