Bővít az IT Services Hungary
A tavalyi hatszáz után az idén is többszáz fővel növeli alkalmazottai számát az IT Services Hungary Kft. – tudtuk meg Bőthe Csabától, a társaság ügyvezető igazgatójától. Az informatikai tevékenységkihelyezéssel (it-outsourcing) foglalkozó cég a múlt évet 3050 fővel zárta, jelenleg pedig már 3200-an dolgoznak a társaságnál. A német T-Systems száz százalékos tulajdonában lévő társasághoz folyamatosan kerülnek át feladatok az anyacég nyugat-európai érdekeltségeitől, ez indokolta az elmúlt évek jelentős bővítését és ezért van szükség az idén is még többszáz új munkatársra. A magyar vállalat felértékelődésében a jelentős árelőny – a hazai munkaerő még mindig lényegesen olcsóbb, mint a nyugat-európai – mellett egyre nagyobb szerepet játszik a felhalmozódott szaktudás is – mondta el Bőthe Csaba. A cégvezető közlése szerint a társaság igen széleskörű tevékenységet végez, így a klasszikus informatikai helpdesk szolgáltatások mellett rendszerintegrátori, szoftverfejlesztési, adatbázis üzemeltetési feladatokat is ellátnak. Az IT Services Hungary többek között nagy német autógyártóknak, pénzügyi vállalkozásoknak, illetve az energiaszektor szereplőinek szolgáltat, így a budapesti központból látják el a BMW, a Daimler, valamint a Shell bizonyos informatikai feladatait, de a Deutsche Post is ügyfelük.
Mivel a társaság csak külföldre szolgáltat, ezért nyelveket jól beszélő és az informatikához is értő munkatársakat keresnek. A folyamatosan bővülő munkaerőigény miatt az elmúlt években a budapesti központ mellett több telephelyet is létrehoztak az országban a nagy egyetemi városokban. Továbbra is a fővárosi létesítményben dolgoznak a legtöbben, 1600-an, de az öt éve indult debreceni központban is már 1400 munkatársuk van. Szegeden egy kisebb létszámú csapatuk dolgozik különleges projekteken, míg a legújabb, tavaly megnyitott pécsi telephelyen 110 alkalmazottja van a társaságnak. További központok létrehozását egyelőre nem tervezik, és a munkaerőtoborzásban is új módszerekkel próbálkoznak. Mivel az a tapasztalat, hogy nem koncentráltan, hanem az országban szétszórtan lehet megtalálni a megfelelő tudással bíró szakembereket, ezért az otthonról történő munkavégzés (home office) is egyre gyakoribb – tette hozzá Bőthe Csaba. „Mivel egyre nehezebb megtalálni a megfelelően képzett munkaerőt, ezért inkább kitermelni kell őket” – mutatott rá a cég vezetője. A vállalat így együttműködik felsőoktatási intézményekkel, középiskolákkal sőt, általános iskolákkal is, és a számítógépes rendszer fejlesztésének támogatása mellett például a tananyag összeállításához is segítséget nyújtanak.
Kiszervezett feladatok
A múlt évben a Gartner becslése szerint 251 milliárd dollárt költöttek informatikai outsourcingra világszerte, ez 2,1 százalékos növekedést jelentett 2011-hez képest. A nem a vállalkozások alaptevékenységéhez kapcsolódó – elsősorban informatikai – feladatok külső szolgáltatóra bízása az amerikai cégeknél jelent meg elsőként, de a költséghatékony megoldást Nyugat-Európában is széleskörűen alkalmazzák. Az informatikai outsourcing, amely kezdetben főként az it-infrastruktúra üzemeltetésével kapcsolatos tennivalók kiszervezését jelentette, napjainkra többek között az összetett nagyvállalati alkalmazások, adatbázisok kezelését is magában foglalja.


