Nyert a járványhelyzeten a Family Frost
A tevékenységéből adódóan kevésbé érintette negatívan a Covid–19 nyomán kialakult piaci helyzet a Family Frost Kft.-t a más profilban működő cégekkel összevetve.
A társaság rövidtávon árbevétel-növekedéssel számol, mivel az iskolák, az óvodák és az éttermek bezártak, és több ember választja a biztonságosabb házhoz szállítást az üzletben történő vásárlás helyett
– olvasható a vállalat 2019-es üzleti évet összegző beszámolójában. Az április 27-én kelt dokumentum szerint a középtávú következmények már inkább kiszámíthatatlanok. Egyik oldalról az új vevők – akik most próbálták ki a Family Frost szolgáltatását – növelhetik az árbevételt, valamint a lakosság házhoz szállításhoz való viszonya is kedvezően fog változni.
A másik oldalról viszont az esetleges munkanélküliség és a gazdasági visszaesés, valamint az elszabaduló forintárfolyam már kedvezőtlenül hathat az eladásokra. A vezetőség ugyanakkor nem számít likviditási problémára, de megjegyzi, hogy szélsőségesen negatív esetben is rendelkezésre állnak hitelkeretek.

A Family Frost likviditási mutatói egyébként kiemelkedően kedvezők: a rövid lejáratú kötelezettségeket jelentősen meghaladják a likvid eszközök, a pénztartalék pedig nagyobb, mint a teljes hosszú lejáratú hitelösszeg. Ráadásul az idei első negyedév is jól sikerült:
az értékesítés erőteljesen nőtt januárban és februárban, majd a március kiemelkedő árbevételt hozott.
A menedzsment értékelése szerint a társaság működése fenntartható, a járványnak pedig a bevételekre és az eredményre nem volt negatív hatása, legalábbis április végéig.
A Family Frost mintegy 6,54 milliárd forintos forgalmat könyvelt el 2019-ben, ez 6,4 százalékos növekedés a 2018-as hasonló adathoz képest.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja!