Lezárják a repülőtér egyik futópályáját
Három hétre teljesen lezárják a budapesti repülőtér 2-es futópályáját. Csütörtök reggel 7 órától kezdve valamennyi repülőgép a Budapest Airport 1-es futópályáján száll le és fel mintegy három héten keresztül, miután a repülőtér üzemeltetője egy vadonatúj műszeres leszállító berendezést, ILS-t (Instrumental Landing System) telepít a 2-es futópálya Vecsés felé eső végéhez. Az új ILS éppen a landoló repülőgépek személyzetét segíti éjszaka vagy rossz látási viszonyok között hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan.
A lezárás várhatóan április 29-én 14 óráig tart, ezalatt a pályához kapcsolódó gurulóutak többsége is zárva lesz, mivel egy sor tervezett karbantartást erre az időszakra ütemeztek a Budapest Airport szakemberei.
A háromhetes pályazár idején elvégzik a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, a nyári időszak előtt megelőzésképpen gyomirtást hajtanak végre a 3,7 kilométer hosszú futópálya környezetében. Sőt, a tervek szerint az ürgepopulációt is csökkentik természetbarát módon: a védett állatokat csak élvebefogással, majd egy számukra biztonságosabb nemzeti parkba áttelepítéssel költöztetik el a repülőtérről. Erre a repülés biztonsága miatt van szükség, ugyanis az ürgék a nagytestű ragadozó madarak kedvenc táplálékát képezik, a potenciális repülő-madár ütközések elkerülése érdekében kell őket „kilakoltatni” a repülőtérről.
A repülőtér új, csúcstechnológiás műszeres leszállító rendszere a telepítés után folyamatos biztonsági tesztelés, kalibrálás és hatósági engedélyezési eljárás után leghamarabb nyár közepén állhat üzembe. A Budapest Airport a repülőtér másik fő irányának számító, Pestszentlőrinc felé eső pályavégéhez tartozó ILS-t is lecseréli az év folyamán. A jelenleg használt berendezések közel 20 évesek és ebben az iparágban annyira idősnek számítanak, hogy még tartalék alkatrész is alig szerezhető be hozzájuk. Az új rendszer kiépítésének költsége 465 millió forint.