Lada: tényleg vége lenne?
Andrej Dementyev egy minisztériumi memorandumban úgy tájékoztatta az orosz kormányt: gyakorlatilag nincs esély arra, hogy az Avtovaz megbirkózzon adósságállományával. A Ladát gyártó óriásvállalat a következő év elejéig 2,6 milliárd dolláros adósságot halmoz fel, ehhez hozzáadódik az a 0,3 milliárd dollár, amellyel a beszállítóinak tartozik – idézi az AFP.
Az adósság átütemezése a minisztériumi közlés szerint a jelenlegi piaci körülmények között lehetetlen, így az Avtovaznak a csőddel kell szembenéznie. Az Avtovaz már bejelentette, hogy felszámol 27 600 munkahelyet, de a vizsgálat szerint legalább 50 ezer főt kellene elbocsátania ahhoz, hogy esélye legyen a túlélésre.
A Kommersant információi szerint ebben a helyzetben kérdésessé válik a vállalatban 25 százalékos tulajdonnal rendelkező Renault-val való együttműködés is. A francia autógyár 2008-ban vásárolta be magát az Avtovazba, hogy kiaknázza Európa leggyorsabban fejlődő autópiacának lehetőségeit. Dementyev szerint azonban a Renault nem tesz eleget a hatékony és profitábilis termelés érdekében, így az Avtovaz teljes mértékben a Renault szellemi tulajdonhoz fűződő álláspontjától függ.