Daily Telegraph
A világgazdaságot hajtó üzemanyag ára fölfelé kapaszkodik. Ez fontosabb ügy lehet, mint az acélé. Értelmetlen acélháború ugyan kitörhet, de nagyobb a valószínűsége, hogy Oroszország, Szaúd-Arábia és a Nyugat között az olajpiac uralmáért kezdődik harc. Szeptember 11. után az olaj ára úgy nőtt, hogy a kereskedők a 70-es évek megismétlődésétől féltek. De Putyin elnök hagyta tovább folyni az olajat. Ennek következtében Oroszország várhatóan kiszorítja a főszerepből Szaúd-Arábiát. Oroszország átejtette az olajkartellt, amikor az export, nem pedig a termelés csökkentését ígérte. Azt gondolják, Szaúd-Arábia büntetésül tartalékai eladásával az olaj árát az orosz termelési költség alá nyomja. Putyin belpolitikai és gazdasági helyzete erős. Átmenetileg ahhoz is támogatást kap, hogy megreformálja a törvény feletti nagy orosz olajipari cégeket. A Gazprom esetében a 38 százalékos állami tulajdont használva a 9 százalékos külföldi tulajdonosokkal szövetkezve igyekszik véget vetni a korrupciónak és kikényszeríteni az alaptevékenységhez nem tartozó részlegek eladását.
Handelsblatt
A Deutsche Bank elhatározta, véget vet a Philipp Holzmann AG haláltusájának. A radikális döntést most ellenző többi bank is azt mondja, jobb lett volna már 1999-ben ezt tenni. Gerhard Schröder kényszerítette őket mentőcsomag összeállítására. De a vállalat az új vezetőséggel sem működött nyereségesen. A tanulság: a politikának egyetlen olyan vállalatot sem szabad megmentenie, amely saját hibájából került bajba. A Holzmann veszteséges feltételekkel fogadott el nagy megbízásokat. Ártatlanul szenvednek alkalmazottai, de Schröder eljárása csak hamis biztonságban ringatta őket, s két és fél évet vesztettek. Szomorú, de valószínű, hogy a politika ebből sem tanult. A látványos mentés után válságmenedzseri dicsőség, majd később a vállalat észrevétlen eltűnése. Ebben Schröder és kihívója, Stoiber már gyakorlott. Manapság ez a módszer nem működik úgy, mint eddig.
Der Standard
Mario Monti, a brüsszeli bizottság versenyügyekért felelős tagja erősen korlátozná 2003-tól a nagy ipari létesítmények létrehozásához adott állami támogatást. A szubvenciós spirálok megállítása végett úgy érvel: a nagybefektetők a globális piacokon tőkét és hitelt tudnak szerezni. A konszernek alkuerejükkel az államok és a régiók között olyan támogatási "pókert" indíthatnak el, ami felülmúlja a regionális hátrányok kiegyenlítéséhez szükséges mértéket. A szubvenciók felhasználásával űzött fejlesztési politika regionális politikai eszköz, amely rossz tapasztalatokat is mutat. A gazdaságilag gyenge vidékeken a jövőben is szükséges lesz szubvenció, például Kelet-Németországban, de a többi EU-tagállamban nem. A megmaradó fejlesztési lehetőségeket a valóban rászorulókra kell korlátozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.