Rendkívül kínos az önmagát oly szívesen éltanulónak minősítő Magyarország számára kizárólag Románia társaságában szerepelni az EU-csatlakozás valamely kérdéskörében, hiszen keleti szomszédunk biztosan nem kerül be az első bővítési körbe. Tegnaptól kezdve ezzel a kínnal már nem két, hanem csak egy területen kell szembesülniük a magyar belépés körül szorgoskodóknak - sikerült végre lezárni az audiovizuális fejezetet, amit Bukarestet és Budapestet kivéve mindenki más félretett már (bár a magyar - és a román - SAPARD Hivatalt, szemben valamennyi más tagjelölt hasonló intézményével, még mindig nem akkreditálták, úgyhogy a kín másik forrása megmarad).
Apró szépséghiba csupán, hogy a fejezetzáráshoz végül az Európai Bizottság és a dán elnökség jóindulatú (vagy legalábbis nem rosszindulatú) hozzáállása is szükséges volt. A témakör hosszú ideje egyetlen problémás területét jelentő, az előző ciklusban belpolitikai okok miatt elmaradt médiatörvény-módosításba ugyanis olyan változtatások kerültek képviselői kezdeményezésre, amelyek ellentmondtak a kormány és Brüsszel háttérben zajló, informális egyezkedései eredményének, s más fejezetekben előfordult már, hogy kisebb "bűnök" is elegendőek voltak a lezárás késleltetéséhez.
A jövőre nézve azonban legalább egy nagy tanulságot is hordoz magában a "majdnem malőr" (ha kizárjuk azt a lehetőséget, hogy a kormány voltaképpen nem is bánta olyan nagyon a magyar nyelvű műsorok kötelezően előírt arányát növelő képviselői indítványt, csak saját maga nem állhatott vele elő, éppen a Brüsszelnek tett ígéretek miatt). Felhívja ugyanis a figyelmet arra, hogy a csatlakozás közeledtével, illetve az uniós döntéshozatal reformjával párhuzamosan Magyarországon is mind nagyobb szerep jut a parlamenti képviselőknek az EU-politika alakításában - márpedig egy képviselő számára nem áll rendelkezésre olyan hatalmas szakértői apparátus, amely képes lenne egy módosítási javaslat minden összefüggését és következményét idejében feltárni. A tagországok már hozzászoktak ahhoz, hogy a (nemzeti és európai) parlamenti képviselők időnként nem a legszakszerűbben, néha mégis ügydöntő módon "nyúlnak bele" egy-egy témába - mint történt az például a vállalati fúziók uniós szabályozásának tervével, amelyet az eurohonatyák ellenállása buktatott meg (bár ott is felmerült, hogy esetleg kormányzati hátszéllel, a német kormány jóváhagyásával született meg a vétó). Alighanem ez az EU demokratikus legitimitásának az ára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.