A Piac és Profit kiadó üzleti etikai díját a minap elnyerő Kürti fiúk által alapított vállalkozás még a nyolcvanas évek végére vezethető vissza. "Testvérem, Kürti János, a cég ötletgazdája, már a 70-es években szabadalmaztatta a mágneses adattárolással kapcsolatos azon felismeréseit, amelyek később a cég alaptevékenységévé váltak" - meséli az ötlethez kezdetben betanított munkásként társuló, utóbb azonban a vállalat irányítását is átvevő cégtárs, Kürti Sándor. A ma már 40 alkalmazottal 780 millió forintos éves forgalmat és mintegy 78 milliós adózás utáni eredményt elérő cégben Kürti János - testvére elmondása szerint - tevékenysége egyre inkább háttérbe szorult. Figyelme már kevésbé az informatikára, sokkal inkább például a rollerekkel kapcsolatos szabadalmakra irányul.
A siker összefügg a cég iránti bizalom növelését szolgáló lépések sikerével, erről tanúskodik az üzleti etikai díj is. A hosszú távú befektetésekben gondolkozó, a saját környezet iránt érzékenységet mutató szemléletmód elengedhetetlen ugyanis egy alapvetően exkluzív szolgáltatásokat kínáló vállalkozásnál. E széles látókörű gondolkozásban pedig számos eseti jótékonysági akció mellett helyet kap egy alapítványi gimnázium, majd pedig egy cigány származású diákokat segítő alapítvány létrehozása is. "Mi úgy tudunk a piacon életben maradni és pénzt keresni, ha így viselkedünk és örülünk, hogy ez más szempontból is kedvező" - teszi hozzá Kürti Sándor. A családi vállalkozás befelé is figyel az értékteremtésre: mivel árbevételük csaknem egészében hozzáadott érték, évi mintegy 300 millió forintot fordítanak fejlesztésre, képzésre és az új technológiák naprakész megismerésére. Nem csoda tehát, ha a fluktuáció csaknem ismeretlen fogalom arrafelé, vezetőiket maguk nevelik ki.
A cég számára a legnagyobb kihívást jelenleg a külpiacok jelentik. Külföldön ez idáig ugyanis nem volt erejük saját néven jelen lenni, a környező országokban szolgáltatásaikat a helyi partnerek képviselték. A modell azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a partnerek eltanulták a módszereket, értékük pedig olyan módon megugrott ezáltal, hogy a Kürt jelenlegi tőkeereje nem volt elegendő, hogy megakadályozza azok amerikai vetélytársak általi fölvásárlását.
A kezdetben adatmentéssel, azaz kárminimalizálással foglalkozó cég bevételének ma már több mint kétharmadát az adatvédelem, azaz a megelőzés adja. A tulajdonos-vezérigazgató az új üzletágban jó lehetőségeket lát a jövőre nézve is, hiszen mind a tavaly szeptemberi amerikai terrortámadások, mind pedig az internetlufi kidurranása a biztonság iránti igény növekedését hozta. Tapasztalata szerint ugyanis a "dotcomcégek" jelentős részét szükségszerűen érte utol a vég, hiszen olcsóságuk nem a tényleges hatékonyságnak, hanem a biztonságba való beruházások elmulasztásának volt köszönhető.
Bár számos legenda kering a Kürt Rt. adatmentési csodatet-teiről, a bizalom elvére hivatkozva a cég erről nem beszél. "A Fortune 500 vállalatának legalább a fele volt ügyfelünk, számukra azonban komoly presztízsveszteség lenne, ha erről beszélnénk és kiderülne, hogy nem megfelelően kezelték adataikat" - tesz finom utalást Kürti Sándor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.