A négy konvergáló iparág közül legalább kettő, a távközlés és az informatika nehéz éveket él meg, és most úgy tűnik, hogy a multimédia, illetve a személyes szórakozási lehetőségek kiaknázásával tud lábra állni. Mivel az üzleti szegmens, a legnagyobb céges megrendelők továbbra sem hajlandóak megnyitni informatikai pénztárcájukat, a lakossági fogyasztók felé való nyitás elkerülhetetlennek tűnik. Ezt a piacot viszont nem lehet sima, fehér dobozos hardverekkel és kiváló, de megfoghatatlan és kommunikálhatatlan szoftverekkel megnyerni. A lakossági szegmens igazi bevételéhez szórakozást, multimédiát, divatos termékeket kell teremteni, vagy a technológiát az ilyen csomagolásban már létező cikkekbe beolvasztani.
A folyamat egyik leglátványosabb eredményt produkáló úttörője a Nokia volt, amely gyakorlatilag ruházati kiegészítővé tette a mobiltelefont. A finnek sikerét azonban sokan mások is szeretnék lemásolni. A Microsoft például, látva a személyi számítógépek piacának megtorpanását, majd korábbi növekedési ütemének alapos lelassulását, elkezdte pumpálni a pénzt a saját játékkonzoljába. Pedig ha az Xboxot nagyító alá helyezzük, az nem más, mint egy átcsomagolt PC, azzal a különbséggel, hogy játékra való alkalmassága a cégnek belépőt biztosít egy évi 20 milliárd dolláros világpiacra.
A magyarországi IBM-üzem bezárása óta aligha kell bizonygatni, hogy a merevlemezek iránti kereslet sem a régi. Az Apple viszont csavart egyet a stratégián, és piacra dobta a hangzatos, iPod nevű termékét. Ez az MP3 formátumba összetömörített zenei anyagok lejátszására alkalmas szerkezet 1000 dolláros fogyasztói áron került a boltokba. A vásárlók olyan lemez nélküli sétálómagnóként veszik, mely egyszerre 4000 számot képes tárolni. Az iPod azonban technológiai szempontból alig más, mint egy puszta merevlemez, amelyet ízlésesen átcsomagoltak.
Hamarosan jön a TiVo nevű újfajta, személyre szabható videomagnó is. Mondani se kell, hogy a fantázianév egy Linux operációs rendszerre épített és speciális kártyával, illetve modemmel ellátott számítógépet takar. Így nem lehetne eladni, de ha a gyártó azt kommunikálja, hogy ez a berendezés képes a világ tévécsatornáinak programjából kiválasztani és a képernyőre varázsolni a kedvenc színész éppen kínálatban lévő öszszes műsorát, az már érdekesebben hangzik.
A technológia populáris előretörése mellett a konvergencia másik jeleként a szórakoztatóelektronikai cikkek is közelíteni kezdenek a számítógépekhez. Ebben a folyamatban a prímet ma egyértelműen a CD-játszók viszik. Ezek várhatóan egyre nagyobb számban lesznek képesek tömörített adatok formájában eltárolt anyagokat lejátszani. Így általánossá válhat a "rippelés", vagyis az a trükk, hogy a számítógép CD-írójával egyetlen üres lemezre tömörítve 20-30 hagyományos zenei diszk anyagát viszik fel. Előbb-utóbb a hordozható CD-lejátszók ezt képesek lesznek lejátszani, így nem kell aktatáskányi lemezt vinni egy hoszszabb útra.
A discmanek számítógépesedésére egy másik példa, hogy már léteznek cserélhető operációs rendszerrel ellátott darabok is. Ez akkor lehet hasznos, ha a jelenleginél jobb tömörítési eljárásokat találnak ki, amelyek használatához az alapszoftvert is cserélni kell. Amit eddig a számítógépeknél megszoktunk, az bevonul a hordozható CD-lejátszókba: a discmanek a bekapcsolásnál bootolni fognak - azaz szoftvereket fognak indítani -, és sajnos képesek lesznek lefagyni vagy vírusokat kapni.
A mobil- és a processzorpiacnak szintén a szórakoztatás adhat lendületet. Amíg csak GPRS-ről és UMTS-ről beszéltek, az kevésbé mozgatta meg a fogyasztók fantáziáját. A képeket és mozgóképet készítő, küldő és fogadó mobilkészülékek indulása azonban eddig sikertörténet. A multimédia megjelenése az egész háttéripart megmozgatja. A csipek iránti kereslet meglódult, a piacot vezető Intel abban a kedvező helyzetben találta magát, hogy januártól 40 százalékos áremelést eszközölhet. A mobilokba épített színes képernyők, miniatűr videokamerák és fényképezőgépek gyártói szintén felfutás előtt állnak. Úgy tűnik tehát, hogy az it-ágazatban is kezdik felismerni: a tartalom és forma egyikéről sem szabad megfeledkezni a siker eléréséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.