BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar szürkeállomány sikere

A Henkel hosszú távra rendezkedett be Magyarországon, s ezt nemcsak az eddigi eredmények alapozzák meg, hanem a tervezett újabb termelőberuházások is - hangsúlyozza Deák Ferenc, a Henkel Magyarország Kft. január 1-jétől hivatalban lévő vezérigazgatója. A német háztartás-vegyipari konszern hazai cége az elmúlt tíz évben nemcsak itthon, de a környező országokban is meghatározó piaci szereplő lett.
2003.01.27., hétfő 00:00

"Legfőbb célom, hogy azt a pozíciót, amit az elmúlt tíz évben sikerült megszereznünk, a jövőben is megtartsuk, sőt erősítsük" - fogalmazza meg ars poeticáját a Henkel Magyarország újonnan kinevezett vezérigazgatója, aki egyúttal a gazdasági igazgatói pozíciót is betölti. Deák Ferenc emlékeztetett arra, hogy a német Henkel folyamatosan telepítette a gyártást Magyarországra, s mára a magyarországi cég lett a térségben a gyártási központ, innen látják el áruval a környező országokat - de exportálnak távolabbra, így például Japánba is.

A magyarországi vállalat a Henkel csoporton belül élenjár: a cég már ötször nyerte el a bécsi központú Henkel Kelet-Közép-Európa (HCEE) legjobb teljesítményt nyújtó vállalata címet, ami azt jelenti, hogy a hazai vállalat 15 ország 24 Henkel-cége közül volt a legeredményesebb. Deák Ferenc azt szeretné, ha a jövőben egyre több területről mondanák Düsseldorfban, hogy a magyarországi Henkel a benchmark, az elfogadott mérce, a követendő példa. A hitel-, a cash-menedzsmentben vagy a készletgazdálkodásban már most is hasznosítják a konszern tagvállalatai a magyar szakemberek megoldásait, s az új vezérigazgató azt tűzte ki célul, hogy a hazai szürkeállományt még jobban bevonja a csoportszintű problémák megoldásába.

Mert Deák Ferencnek meggyőződése, hogy a vállalat az eddigi eredményeket is elsősorban a cégnél dolgozók tudásának, felkészültségének, hozzáállásának, elkötelezettségének köszönheti. S erre a szakértői gárdára akar támaszkodni a jövőben is a vezérigazgató. Azt tervezi, hogy a kulcspozícióban lévő embereket - úgy 12-13 főt - egyfajta vállalati grémiummá szervezi. Maga köré gyűjti az ütőképes, kreatív embereket, akikkel megvitatja, közösen kidolgozza a követendő stratégiát, így személyre szólóan - és ellenőrizhetően - delegálni tudja az egyes feladatokat.

A magyarországi Henkelnek négy gyára van idehaza: Körösladányban folyékony mosó- és háztartási tisztítószereket, Szolnokon mosóport, Vácott ragasztóanyagokat, Barcson építési kemikáliákat gyártanak. A társaságnak továbbra is a mosószerüzletág a zászlóshajója, itt további jelentős bővülés várható a termelésben és a beruházásokban egyaránt. Komoly növekedési lehetőségek rejlenek a kozmetikai üzletágban, a számos újszerű terméknek köszönhetően a ragasztástechnika a társaság leginnovatívabb üzletága, s mint ilyen ugyancsak jók a kilátásai. A felülettechnológiai üzletág úttörő szerepet kapott a düsseldorfi anyavállalattól: ezentúl közvetlenül a magyarországi vállalat feladata lesz a szovjet utódállamok piacának a "megdolgozása", ellátása - amire a csoport életében eddig nem volt példa.

Ezeket az üzletágakat az anyacég "egy ország egy vállalat" üzletfilozófiájának jegyében a jövőben egységes társaságként kell megjeleníteni, illetve irányítani. Deák Ferenc számára ez azt jelenti, hogy a meglévő szinergiákat ki kell használni, az üzletágak érdekeit úgy kell összehangolni, hogy egyik se érezze "vesztesnek" magát. El kell fogadtatnia, hogy a cég csak akkor prosperálhat, ha egy irányba húznak - s e téren minden diplomáciai érzékére szüksége lesz. Vallja, hogy a problémákat nyílt kommunikációval, az érdekek ütköztetésével, határozott kiállással lehet megoldani, s ebben bizonyára segítségére lesz jó kapcsolatteremtő képessége, emberismerete, nyitottsága.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.