"Legfőbb célom, hogy azt a pozíciót, amit az elmúlt tíz évben sikerült megszereznünk, a jövőben is megtartsuk, sőt erősítsük" - fogalmazza meg ars poeticáját a Henkel Magyarország újonnan kinevezett vezérigazgatója, aki egyúttal a gazdasági igazgatói pozíciót is betölti. Deák Ferenc emlékeztetett arra, hogy a német Henkel folyamatosan telepítette a gyártást Magyarországra, s mára a magyarországi cég lett a térségben a gyártási központ, innen látják el áruval a környező országokat - de exportálnak távolabbra, így például Japánba is.
A magyarországi vállalat a Henkel csoporton belül élenjár: a cég már ötször nyerte el a bécsi központú Henkel Kelet-Közép-Európa (HCEE) legjobb teljesítményt nyújtó vállalata címet, ami azt jelenti, hogy a hazai vállalat 15 ország 24 Henkel-cége közül volt a legeredményesebb. Deák Ferenc azt szeretné, ha a jövőben egyre több területről mondanák Düsseldorfban, hogy a magyarországi Henkel a benchmark, az elfogadott mérce, a követendő példa. A hitel-, a cash-menedzsmentben vagy a készletgazdálkodásban már most is hasznosítják a konszern tagvállalatai a magyar szakemberek megoldásait, s az új vezérigazgató azt tűzte ki célul, hogy a hazai szürkeállományt még jobban bevonja a csoportszintű problémák megoldásába.
Mert Deák Ferencnek meggyőződése, hogy a vállalat az eddigi eredményeket is elsősorban a cégnél dolgozók tudásának, felkészültségének, hozzáállásának, elkötelezettségének köszönheti. S erre a szakértői gárdára akar támaszkodni a jövőben is a vezérigazgató. Azt tervezi, hogy a kulcspozícióban lévő embereket - úgy 12-13 főt - egyfajta vállalati grémiummá szervezi. Maga köré gyűjti az ütőképes, kreatív embereket, akikkel megvitatja, közösen kidolgozza a követendő stratégiát, így személyre szólóan - és ellenőrizhetően - delegálni tudja az egyes feladatokat.
A magyarországi Henkelnek négy gyára van idehaza: Körösladányban folyékony mosó- és háztartási tisztítószereket, Szolnokon mosóport, Vácott ragasztóanyagokat, Barcson építési kemikáliákat gyártanak. A társaságnak továbbra is a mosószerüzletág a zászlóshajója, itt további jelentős bővülés várható a termelésben és a beruházásokban egyaránt. Komoly növekedési lehetőségek rejlenek a kozmetikai üzletágban, a számos újszerű terméknek köszönhetően a ragasztástechnika a társaság leginnovatívabb üzletága, s mint ilyen ugyancsak jók a kilátásai. A felülettechnológiai üzletág úttörő szerepet kapott a düsseldorfi anyavállalattól: ezentúl közvetlenül a magyarországi vállalat feladata lesz a szovjet utódállamok piacának a "megdolgozása", ellátása - amire a csoport életében eddig nem volt példa.
Ezeket az üzletágakat az anyacég "egy ország egy vállalat" üzletfilozófiájának jegyében a jövőben egységes társaságként kell megjeleníteni, illetve irányítani. Deák Ferenc számára ez azt jelenti, hogy a meglévő szinergiákat ki kell használni, az üzletágak érdekeit úgy kell összehangolni, hogy egyik se érezze "vesztesnek" magát. El kell fogadtatnia, hogy a cég csak akkor prosperálhat, ha egy irányba húznak - s e téren minden diplomáciai érzékére szüksége lesz. Vallja, hogy a problémákat nyílt kommunikációval, az érdekek ütköztetésével, határozott kiállással lehet megoldani, s ebben bizonyára segítségére lesz jó kapcsolatteremtő képessége, emberismerete, nyitottsága.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.