Kész csodának számítana, ha a Magyar Labdarúgóliga (MLL) képes lenne növelni jelenleg egymilliárd forintra taksált szponzori és marketing-árbevételeit a következő futballszezon alatt. Az MLL alkupozícióját jelentősen rontja, hogy a hét végén befejeződő bajnokságot a legfeljebb stagnálónak nevezhető színvonala mellett főképpen csak sorozatos botrányok jellemezték. Kisebbik baj, hogy a bajnokság félidejében tőke nélkül maradt a Dunaferr és a Siófok, mert végül mégis sikerült végigjátszaniuk a bajnokságot. Sokkal kiábrándítóbb, hogy egyes - bizonyítottan meg nem nevezhető - játékosok a futballpálya helyett inkább a fogadóirodákba mentek játszani, ahol a biztosra vett hazai mérkőzések végeredményeire tippmixeltek. A bundagyanús ügyből a bajnokság végére ténylegesen bunda lett a Videoton-Kispest mérkőzésen, igaz, egyelőre bottal üthetik az elkövetők nyomát.
Noha a tények egyértelműen azt mutatják, hogy ismét rossz passzban van a labdarúgás, a liga vezetése optimista, mert szerintük a színvonal és a pálya mellett történtek ellenére is emelkedhet a magyar bajnokság marketingértéke. A bajnokság névadó szponzorának, a Borsodi Sörgyár Rt.-nek ez utóbbi 2001-től évente 112 millió forintot ért. Eddig. Igen ám, de a névhasználati jog eredetileg az angol International Sport Company (ISC) tulajdonában volt. Az angol társaság értékesítette azt tovább a honi sörgyárnak. Az ISC azonban a tulajdonos halála miatt felbomlott, majd nem fizette ki az esedékes összeget. Noha a Borsodi Rt. kifizetné az ISC által vállalt részt, a liga azonban a kettejük közötti szerződéses viszony hiányával érvelve a jogi ziccer kihasználására törekszik, amelynek eredménye szerintük egy akár több száz millió forintot is a futballra áldozni képes szponzor bevonása lehet. Mindenesetre könnyen elképzelhető, hogy "sörmeccsből" jogi per lesz a Borsodival. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy a Dreher Sörgyárak Rt. már most beugrásra kész: a társaság minden bizonnyal revánsot venne a Borsodin, amiért az nemrégiben megszerezte az Arany Ászok elől a labdarúgó-válogatottak szponzorálási jogát.
Szieben László, az MLL igazgatója szerint a 100 millió forintos névszponzori jog akár háromszorozható is lenne. Kérdés, hogy melyik magyarországi sörgyár, pénzintézet vagy akár nagykereskedelmi lánc akarja felvállalni a jelenleg igencsak megkérdőjelezhető tisztaságú gazdasági környezetben többszörösen is kockázatosnak tekinthető befektetés megtérülési lehetőségeit. Az is elgondolkodtató lehet, hogy a névadó szponzorálásért cserébe a szurkolói kártya programban és központi jegyértékesítésben való részvétel felajánlása elég kecsegtetőnek bizonyul-hat-e majd a bajnoksághoz a nevét adó vállalkozásnak. Hiszen nem szabad elfelejteni, hogy az első osztályú bajnokságban időközben negatív rekordokat döngetett a helyszínre kilátogató szurkolók száma. A Borsodi Liga hetenként hat mérkőzésére járó drukkerek száma összesen is csak ritkán érte el a 15 ezret.
A helyzetet nehezíti az is, hogy a kirobbant, de könnyen elképzelhető, hogy megoldatlanul végződő bundabotrány csak tovább ronthatja a nézettségi mutatókat, hiszen ki kíváncsi olyan meccsekre, amelyek eredményét esetleg előre letárgyalták az érintettek? Így aztán szinte elképzelhetetlen, hogy az MLL legnagyobb, 750 millió forintos bevételi forrását jelentő televíziós árbevételét növelni tudja egy újabb tévés kontraktussal. Ráadásul az egyetlen potenciális vevőjelölt az MTV, amely a csatorna alkupozícióját erősíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.