Nem csökken a bizonytalanság a gázpiacon. Néhány hete, amikor a kormány döntött a gázárak október 15-i emeléséről, úgy volt, hogy rövidesen megjelenik az új árszabályozási rendelet, amely egyszer s mindenkorra feloldja a gázpiacon meglévő feszültségeket. Megszünteti a kettős árrendszert, az árakat import alapon, a tényleges költségek alapján képezi majd az árhatóság (a gazdasági miniszter) a közüzemi piacon.
Elvben eddig is így kellett volna. Az elmúlt években azonban a legritkábban érvényesültek a hatályos árszabályozási elvek az energiaárak megállapításakor. Az Ipari Energiafogyasztók Fóruma például a mai napig nem kapott választ az Alkotmánybíróságtól arra a kérdésre, hogy 2000 novemberében a gazdasági miniszternek jogában állt-e önkényesen megosztani a nagyfogyasztókat, és a legnagyobbak esetében több mint negyven százalékkal megemelni a gáz árát.
Akkor a Mol veszteségeivel érveltek. Kétségtelen, hogy az olajtársaság által a gázüzleten elbukott több száz milliárd forintot a lakossági és az ipari fogyasztók egy része "tette zsebre". A helyzet rendezése tehát leginkább a Mol, azaz a Mol tulajdonosai számára égető. Nem véletlen, hogy szerdán, a kereskedés utolsó perceiben, amikor kiderült, hogy a kormány a várakozásokkal ellentétben mégsem hirdette ki az új gázár-szabályozási rendeletet, csaknem 100 forintot esett a Mol árfolyama. A helyzet rendezése azonban több száz más magyar nagyvállalat számára is égető, akik számára kiszámíthatóbbá válna a környezet, uniós versenytársaikhoz hasonló energiaköltségekkel tervezhetnének.
Feltéve, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően az árhatósági jogkört gyakorló gazdasági miniszter eztán betartja az árszabályozási rendelet szabályait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.