A számos szakmai elismeréssel díjazott cég vezetője, aki inkább építőiparosnak mintsem ingatlanosnak érzi magát, világéletében az építőiparban dolgozott, ahol végigjárta a ranglétrát a beosztott mérnöktol az építésvezetőségen át a vezérigazgatóságig. Kivitelezőként legnagyobb szakmai sikerének a Komjádi uszoda építését tartja, de munkái közül szívesen emlékszik az MRT központi díszletbázisára, vagy az MVM országos teherelosztójára a várban. Ezenkívül legalább százezer lakás építésében is részt vett. Pályafutása során korán érvényesítenie kellett a gazdaságossági szemléletet, hiszen az építőipar 1968 óta jószerével piaci feltételek között dolgozott. A Strabagnál, ahol igazgatóként működött, már teljesen egyértelművé vált: nem az a kérdés, hogy a megbízásokat a lehető legmagasabb színvonalon, pontosan, határidőre elvégzik-e, mert ez természetes, hanem az, sikerül-e mindezt gazdaságosan megvalósítani. A különböző díjak jelentőségét nem lebecsülve most is úgy véli, a legfontosabb az anyacég elvárása, ami elsősorban a saját tőkére vetített 20 százalékos nyereség produkálására irányul, ez eddig sikerült.
Egy olyan összetett feladatnál, mint az ingatlanfejlesztés, szerepet kap a megérzés, a piaci ismeret, ezek alapján lehet eldönteni, hol érdemes építeni. De a sikerhez elengedhetetlen a szakmaiság, a mérnöki habitus dominanciája - hangsúlyozza a szakember, aki a cégnél is főleg mérnöki végzettségű gárdára támaszkodik. Így jelen lehetnek a kivitelezőiparban is, megismerhetik és alkalmazhatják a legújabb anyagokat, technológiát. Büszke arra a szellemi háttérbázisra, amelyre támaszkodhat, és arra is, hogy náluk nincs fluk-tuáció. Aki jön, az marad is, noha vezetési módszerei nem demokratikusak, viszont kiszámíthatóak és átláthatóak. Valahogy úgy működnek, mint egy zenekar, amelyben mindenki ugyanazt a kottát követi, itt ez az ISO minőségbiztosítási rendszer.
Szabó János szerint az erős lakáspiaci versenyben előny a jó nevű anyacéggel a háttérben
piacra lépni, önmagában azonban ez nem lenne elég. Üzleti filozófiájában kitüntetett helyen szerepel a több lábon állás, az újabb és újabb piacok felfedezése, de a megbízhatóan állandó színvonal teljesítése is, amely segít a vevőknek biztos pontot találni a folytonosan fel- és eltűnő cégek kavalkádjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.