Mire számít a környezetvédelem területén?
Bővülő lehetőségek / Balatoni Henrik
"A hulladékhasznosítással foglalkozó nagy európai cégek többsége már jelen van Magyarországon, emellett a hulladékkereskedelem is az európai uniósnak megfelelő feltételek mellett és árszínvonalon folyik. Éppen ezért május 1. után nem számítunk gyors és radikális piaci változásokra. Igaz, egyelőre kiszámíthatatlan, mekkora veszélyt jelenthet a hazai vállalkozások számára, ha a fejlettebb technológiával dolgozó tőkeerős nyugat-európai cégek fokozzák jelenlétüket, ugyanis ez a hazai tulajdonban lévő hulladékhasznosító vállalkozások kiszorulásához vezethet. Ráadásul a nyugat-európai országok többsége a hazainál hatékonyabban segíti feldolgozócégei tevékenységét. A HOE tagvállalatai számára üzleti lehetőségeik bővülését vonhatja maga után, hogy a szigorodó zöldelőírások miatt várhatóan lényegesen emelkedni fog a különválogatott, újrafeldolgozható hulladékok mennyisége."
Fontos a kiszámíthatóság / Viszkei György 
 "Legfontosabb várakozásunk az, hogy a csomagolási hulladékok újrafeldolgozása Magyarországon is az  Európai Unió tagállamaiban elterjedt koordinálószervezeti modell alkalmazásával valósuljon meg. Ugyanis a megfelelő működési feltételek megteremtése esetén a gyártói felelősség elvén működő koordináló szervezetek piaci alapon is képesek megoldani a csomagolási eredetű hulladékok hasznosításának problémáját. Emellett elsősorban kiszámíthatóságot várunk, hogy a vállalkozásoknak ne kelljen attól tartaniuk, hogy a működésüket alapvetően befolyásoló feltételek az egyik napról a másikra megváltoznak. A legnagyobb veszélyt a környezetvédelmi célkitűzésekre éppen az jelenti, hogy felmerült annak a lehetősége, hogy Magyarország esetleg nem az európai modellt kívánja követni, hanem egy az újratölthető italcsomagolások preferálásán alapuló egyedi termékdíjas rendszert dolgoz ki."
Szelektív gyűjtés / Szabó Csilla 
"Országos szinten az egyik legfontosabb feladat a szelektív hulladékgyűjtő hálózatok kiépítése, ezen belül is a lakosság minél szélesebb körű bevonása a hulladékok külön gyűjtésébe, továbbá idetartozik a lakossági tudatformálás is. Mindezek elengedhetetlenek az európai uniós környezetvédelmi követelmények teljesítéséhez, s jelentős fejlesztésekre van szükség a feldolgozókapacitások növelése érdekében is. A szigorodó elvárások komoly anyagi terhet jelentenek, de az intézkedéseket előbb-utóbb az európai integrációtól függetlenül is meg kellene tenni. A tevékenységünket érintő fontos kérdések közé tartozik az elektronikai hulladékok begyűjtőhálózatának kialakítása és hasznosítási lehetőségeinek bővülése. Brüsszel 2006-ra évi 4 kilogramm/fő elektronikai hulladék hasznosítását írja elő, miközben ez az érték Magyarországon jelenleg nem haladja meg a 0,8 kilogrammot lakosonként."
Pénz szennyvíztisztításra / Makó Magdolna
"A legfontosabb változás, hogy 2010-re Budapesten is garantálni kell, hogy az összes keletkező szennyvíz csak biológiai fokozatú tisztítás után kerülhessen az élővízbe, ezért a meglévő tisztítókapacitást két és félszeresére kell növelni. Ez a csepeli központi szennyvíztisztító felépítésével, részben európai uniós pályázati pénz felhasználásával valósulhat meg. A szakmai háttér ehhez rendelkezésre áll, s reméljük, hogy a kormányzati oldalról is folyamatosan biztosított lesz az összességében 135 milliárd forint értékű beruházás finanszírozási háttere. A szigorodó előírások következtében a szennyvíz-kibocsátó és a -kezelő cégek monitoring- és adminisztrációs kötelezettsége jelentősen megnő, ám egyúttal átláthatóbbá válik az ipari szennyezőanyag-kibocsátás, illetve annak ellenőrzése. Emellett az is nagyon fontos, hogy a lakosság körében is erősödjön a környezettudatos magatartás."
Következetes hatóságok / Martin Attila
"Cégünknek kifejezetten kedvező, hogy a csatlakozás miatt a hazai környezetvédelmi követelmények is szigorodnak, hiszen számunkra jelenleg az okoz versenyhátrányt, hogy költségigényes hulladékkezelési rendszereinknek a ,régi', olcsó, környezetszennyező módszerekkel kell versenyeznie. Az uniós projektek konkrét üzleti lehetőséget nem jelentenek, mivel ezeknek azt a célt kell szolgálni, hogy beruházási költségei ne a lakosságot terheljék teljesen. Hiszen ha ezt a pénzt kisebb arányban kell a szakmai befektetőknek előteremteni, akkor a lakosság szolgáltatási díját is alacsonyabban lehet - és kell is - meghatározni. Ezzel együtt május 1-jét követően nem a verseny erősödésére, hanem a piaci viszonyok tisztulására számítok. Ehhez az új követelmények következetes betartatására is szükség lesz a hatóságok részéről, ellenkező esetben nem lehet a helyzet érdemi javulására számítani."







