Bővülő lehetőségek / Balatoni Henrik
"A hulladékhasznosítással foglalkozó nagy európai cégek többsége már jelen van Magyarországon, emellett a hulladékkereskedelem is az európai uniósnak megfelelő feltételek mellett és árszínvonalon folyik. Éppen ezért május 1. után nem számítunk gyors és radikális piaci változásokra. Igaz, egyelőre kiszámíthatatlan, mekkora veszélyt jelenthet a hazai vállalkozások számára, ha a fejlettebb technológiával dolgozó tőkeerős nyugat-európai cégek fokozzák jelenlétüket, ugyanis ez a hazai tulajdonban lévő hulladékhasznosító vállalkozások kiszorulásához vezethet. Ráadásul a nyugat-európai országok többsége a hazainál hatékonyabban segíti feldolgozócégei tevékenységét. A HOE tagvállalatai számára üzleti lehetőségeik bővülését vonhatja maga után, hogy a szigorodó zöldelőírások miatt várhatóan lényegesen emelkedni fog a különválogatott, újrafeldolgozható hulladékok mennyisége."
Fontos a kiszámíthatóság / Viszkei György
"Legfontosabb várakozásunk az, hogy a csomagolási hulladékok újrafeldolgozása Magyarországon is az Európai Unió tagállamaiban elterjedt koordinálószervezeti modell alkalmazásával valósuljon meg. Ugyanis a megfelelő működési feltételek megteremtése esetén a gyártói felelősség elvén működő koordináló szervezetek piaci alapon is képesek megoldani a csomagolási eredetű hulladékok hasznosításának problémáját. Emellett elsősorban kiszámíthatóságot várunk, hogy a vállalkozásoknak ne kelljen attól tartaniuk, hogy a működésüket alapvetően befolyásoló feltételek az egyik napról a másikra megváltoznak. A legnagyobb veszélyt a környezetvédelmi célkitűzésekre éppen az jelenti, hogy felmerült annak a lehetősége, hogy Magyarország esetleg nem az európai modellt kívánja követni, hanem egy az újratölthető italcsomagolások preferálásán alapuló egyedi termékdíjas rendszert dolgoz ki."
Szelektív gyűjtés / Szabó Csilla
"Országos szinten az egyik legfontosabb feladat a szelektív hulladékgyűjtő hálózatok kiépítése, ezen belül is a lakosság minél szélesebb körű bevonása a hulladékok külön gyűjtésébe, továbbá idetartozik a lakossági tudatformálás is. Mindezek elengedhetetlenek az európai uniós környezetvédelmi követelmények teljesítéséhez, s jelentős fejlesztésekre van szükség a feldolgozókapacitások növelése érdekében is. A szigorodó elvárások komoly anyagi terhet jelentenek, de az intézkedéseket előbb-utóbb az európai integrációtól függetlenül is meg kellene tenni. A tevékenységünket érintő fontos kérdések közé tartozik az elektronikai hulladékok begyűjtőhálózatának kialakítása és hasznosítási lehetőségeinek bővülése. Brüsszel 2006-ra évi 4 kilogramm/fő elektronikai hulladék hasznosítását írja elő, miközben ez az érték Magyarországon jelenleg nem haladja meg a 0,8 kilogrammot lakosonként."
Pénz szennyvíztisztításra / Makó Magdolna
"A legfontosabb változás, hogy 2010-re Budapesten is garantálni kell, hogy az összes keletkező szennyvíz csak biológiai fokozatú tisztítás után kerülhessen az élővízbe, ezért a meglévő tisztítókapacitást két és félszeresére kell növelni. Ez a csepeli központi szennyvíztisztító felépítésével, részben európai uniós pályázati pénz felhasználásával valósulhat meg. A szakmai háttér ehhez rendelkezésre áll, s reméljük, hogy a kormányzati oldalról is folyamatosan biztosított lesz az összességében 135 milliárd forint értékű beruházás finanszírozási háttere. A szigorodó előírások következtében a szennyvíz-kibocsátó és a -kezelő cégek monitoring- és adminisztrációs kötelezettsége jelentősen megnő, ám egyúttal átláthatóbbá válik az ipari szennyezőanyag-kibocsátás, illetve annak ellenőrzése. Emellett az is nagyon fontos, hogy a lakosság körében is erősödjön a környezettudatos magatartás."
Következetes hatóságok / Martin Attila
"Cégünknek kifejezetten kedvező, hogy a csatlakozás miatt a hazai környezetvédelmi követelmények is szigorodnak, hiszen számunkra jelenleg az okoz versenyhátrányt, hogy költségigényes hulladékkezelési rendszereinknek a ,régi', olcsó, környezetszennyező módszerekkel kell versenyeznie. Az uniós projektek konkrét üzleti lehetőséget nem jelentenek, mivel ezeknek azt a célt kell szolgálni, hogy beruházási költségei ne a lakosságot terheljék teljesen. Hiszen ha ezt a pénzt kisebb arányban kell a szakmai befektetőknek előteremteni, akkor a lakosság szolgáltatási díját is alacsonyabban lehet - és kell is - meghatározni. Ezzel együtt május 1-jét követően nem a verseny erősödésére, hanem a piaci viszonyok tisztulására számítok. Ehhez az új követelmények következetes betartatására is szükség lesz a hatóságok részéről, ellenkező esetben nem lehet a helyzet érdemi javulására számítani."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.