Ezerpontos ajánlatával győzött a svájci Stadler Bussnang a MÁV Rt. elővárosi motorvonattenderén. Ennél nem is lehet jobb, tehát azonnal meg kell venni a vonatokat. Így jövőre mindenki már ki is próbálhatja. Ezenkívül egyébként sincs más, csak nullapontos vonat. Azt a Bombardier kínálta.
Ezer pontot ért egyébként majdnem a Bombardier ötlete is. Osztott-szorzott, mint riválisa. Állítólag jóval több pontot is hozott ki, mint a Stadler, amelynek akkor még nem volt ezer pontja. A svájci cégnek ugyanis úgy lett ennyi, hogy a Bombardier-t kizárták a versenyből. Mert utóbbi túl kreatívan osztott és szorzott. Nem ügyelt a látszatra. Arra, hogy nem szabad kilógnia a lólábnak. Nem várható el, hogy valaki komolyan vegyen egy egycentes árajánlatot a karbantartásra és a takarításra. Azt sem, hogy szemet hunyjanak a keresztfinanszírozás fölött. Még akkor sem, ha igazából nem is akart keresztfinanszírozni. Csak épp technikai megoldásként írta bele az ajánlatába, mert így tudott volna több pontot elérni. Biztosra akart menni. Nem kellett volna, vagy legalábbis a pontokért a látszatot nem kellett volna beáldoznia. Mert a látszat nagyon fontos. Mint mondják, mindenki a medencébe pisil, de azt szólják meg, aki a trambulinról teszi. Annak adnak nulla pontot. És nem vesznek tőle vonatot.
Ezer oka van annak, hogy fintorog a sajtó, bár senki sem vonja kétségbe, hogy kiváló a Stadler vonata. A MÁV ügyetlenkedését mutatják az összevissza kiosztott táblázatok, a tender közben megváltoztatott pályázási feltételek, amelyek az egyik pályázónak kedveznek, a másiknak viszont nem. Szerencsétlen nyilatkozatok arról, hogy a közbeszerzési döntőbizottság által kirótt bírság komoly-e, vagy enyhe. Kiszivárogtatott információk arról, hogy tulajdonképpen a MÁV-on belül sem mindenki van azonos állásponton a Bombardier kizárása ügyében. Visszatartott információk arról, hogy pontosan hány pontot is ért volna el a Bombardier, ha nem zárják ki a versenyből.
Ezer tanulsággal szolgálhat a MÁV-nak a történet. Bízzunk benne, hogy végső soron jól döntött, amikor a Stadlert hozta ki győztesnek, és a vasúttársaság és az utasok is jól járnak, ha Tatabányára, Pusztaszabolcsra és Székesfehérvárra svájci FLIRT vonatok közlekednek majd.
Ezer vonatot vegyen még a MÁV. Csak kicsit ügyesebben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.