Gyorsabb kiszolgálás
Somogyi-Tóth Gábor (A BA Rt. forgalmi vezérigazgató-helyettese):
"Üzemeltetőként a Budapest Airport Rt. mindent megtesz a zsúfoltság csökkentése érdekében. Június 20-tól például tizennégy nemzetközi légitársaság az eddig használt 2B helyett a Ferihegyi repülőtér 2A termináljáról indul, azonban továbbra is a 2B terminálra érkezik. Ezek után gyorsabban, gördülékenyebben és kényelmesebben lehet majd a repülőgépekhez eljutni. Új expressz utasfelvevő pultokat is üzembe állítottunk. A BA Rt. valamennyi utazási irodát és jegyértékesítési pontot értesített. Több repülőgépet tud majd kiszolgálni Ferihegy azáltal, hogy a 2-es terminál előtt két új repülőgép-állóhelyet is kialakítunk. Növekszik a terminál áteresztő képessége is, miután a távolabbi helyek elérésére új buszos indulókaput nyitunk meg. Csökken a beszállás ideje és a sor azáltal, hogy az eddigi 1200 helyett 1400 utas ellenőrzésére lesz mód egy óra alatt."
Drámai helyzet
Pető György (Az EasyJet magyar és lengyel piacért felelős vezetője):
"Nincs abban semmi túlzás, ha drámainak nevezem a jelenlegi helyzetet Ferihegyen. Bizonyos napszakokban hihetetlen zsúfoltság van, az utasok sokat panaszkodnak. Szerintem csak látszatintézkedés a BA Rt. részéről az, hogy néhány légitársaságot áttelepítenek a 2A terminálra. Egyes cégek nem is közlekednek, a többinek meg olyan kevés a forgalma, hogy ez nem hoz felüdülést a 2B-n. A repülőtér üzemeltetőjével nagyon nehéz zöld ágra vergődni és sérelmezzük, hogy szinte lehetetlen asztalhoz ülni. Június 20-án végre egyeztetés lesz, és ott ismét közölni fogjuk, hogy elfogadhatatlanul magasak az 1-es terminálra megjelölt árak. Bizonyos menetrendi öszszeakadásokat is orvosolni kell. Az már most is látható, hogy szűkös az 1-es kapacitása és esély sincs a bővítésére. Néhányan - akár részlegesen is - kiszorulhatnak onnan. Na, az igazi rémálom lenne."
Sok a késés
Borsos György (A Sky Europe igazgatója):
"Tavaly szeptembertől romlottak meg a körülmények Ferihegyen, akkortól sok cég átkényszerült az 1-es fogadócsarnokból a 2-esre. Hozzátenném azonban, hogy a mostani gondok az előző vezetés hanyagsága miatt következtek be. A BA Rt. nemrégiben bejelentett kapacitásfelszabadító intézkedéseit csak üdvözölni tudom, és remélem, hogy a szeptemberben megnyíló 1-es terminál enyhít a zsúfoltságon. Most elég sok a késés, ezt rosszul viselik az utasok, és a nyár további részében még nagyobb lehet a zsúfoltság. Gondolni kellene azonban arra is, hogy az 1-es terminálra nem fér be mindenki, aki szeretne, s ez a tény önmagában is árfelhajtó tényező, amit a diszkont-légitársaságok, így a Sky Europe sem akar elfogadni. Akiket mégis a 2-esre kell áttelepíteni, azoknak legfeljebb az 1-es árait kellene felszámolni. Ebből várhatóan még konfliktus lehet a jövő nyári szezonban."
Kártérítések sorozata
Stephan Semsch (A Lufthansa regionális igazgatója):
"Biztos, hogy kár éri a cégünket amiatt, hogy Ferihegyen áldatlan állapotok uralkodnak. A 2A és 2B terminálon már most is elviselhetetlen a zsúfoltság, a későbbiekben ebből adódó esetleges késések miatt az utasok szinte mindig minket okolnak majd, s nem a repülőtér üzemeltetőjét. Kártérítések sorozatára lehet számítani, ugyanis tovagyűrűző hatással például a Frankfurtban vagy Münchenben átszálló utasok - a szoros csatlakozási idő miatt - lekéshetik a tengerentúli járatokat. A repülőgépek parkolási és leszállási díja, a helyiségbérleti díjak is meghaladják a nyújtott szolgáltatás színvonaláért elkérhető mértéket. A leginkább azt sérelmezzük, hogy nem kezelnek méltón minket, holott évente kétmilliárd forintot fizetünk a BA Rt.-nek. Szeretnénk megegyezni, de ehhez tárgyalni kell. A közelmúltban elhatároztuk, hogy az ÁPV Rt.-t is megkeressük ez ügyben."
Inkább Bécsből
Tóth Attila (A Vista Utazási Irodák értékesítési igazgatója):
"Többen is komolyan kifogásolják a repülőtér zsúfoltságát. Elsősorban az üzleti utasokat érinti kellemetlenül a megnövekedett forgalom, hiszen ők általában közepes méretű kézipogygyásszal vagy bőrönddel utaznak, az ezzel való repülőtéri közlekedés azonban nagy kihívás az emberáradatban. Sajnos félő, hogy júliusban és augusztusban még rosszabb lesz a helyzet. A Vista a beérkező panaszokat továbbítja a reptér illetékeseinek. Olyan problémával, amely azonnali drasztikus beavatkozást igényelt volna a Vista részéről, nem találkozott a társaság. Akad viszont példa arra, hogy a győri, székesfehérvári vagy akár a fővárosi iroda más alternatívát, például a bécsi repteret ajánlja az utazás kiindulópontjául. A Vista reméli, hogy az üzemeltető Budapest Airport, akár apró gesztusokkal, de ügyesen menedzseli majd a nyári megnövekedett reptéri forgalmat."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.