Hogyan értékeli a Ferihegyi repülőtér zsúfoltságát?
Gyorsabb kiszolgálás
Somogyi-Tóth Gábor (A BA Rt. forgalmi vezérigazgató-helyettese):
"Üzemeltetőként a Budapest Airport Rt. mindent megtesz a zsúfoltság csökkentése érdekében. Június 20-tól például tizennégy nemzetközi légitársaság az eddig használt 2B helyett a Ferihegyi repülőtér 2A termináljáról indul, azonban továbbra is a 2B terminálra érkezik. Ezek után gyorsabban, gördülékenyebben és kényelmesebben lehet majd a repülőgépekhez eljutni. Új expressz utasfelvevő pultokat is üzembe állítottunk. A BA Rt. valamennyi utazási irodát és jegyértékesítési pontot értesített. Több repülőgépet tud majd kiszolgálni Ferihegy azáltal, hogy a 2-es terminál előtt két új repülőgép-állóhelyet is kialakítunk. Növekszik a terminál áteresztő képessége is, miután a távolabbi helyek elérésére új buszos indulókaput nyitunk meg. Csökken a beszállás ideje és a sor azáltal, hogy az eddigi 1200 helyett 1400 utas ellenőrzésére lesz mód egy óra alatt."
Drámai helyzet
Pető György (Az EasyJet magyar és lengyel piacért felelős vezetője):
"Nincs abban semmi túlzás, ha drámainak nevezem a jelenlegi helyzetet Ferihegyen. Bizonyos napszakokban hihetetlen zsúfoltság van, az utasok sokat panaszkodnak. Szerintem csak látszatintézkedés a BA Rt. részéről az, hogy néhány légitársaságot áttelepítenek a 2A terminálra. Egyes cégek nem is közlekednek, a többinek meg olyan kevés a forgalma, hogy ez nem hoz felüdülést a 2B-n. A repülőtér üzemeltetőjével nagyon nehéz zöld ágra vergődni és sérelmezzük, hogy szinte lehetetlen asztalhoz ülni. Június 20-án végre egyeztetés lesz, és ott ismét közölni fogjuk, hogy elfogadhatatlanul magasak az 1-es terminálra megjelölt árak. Bizonyos menetrendi öszszeakadásokat is orvosolni kell. Az már most is látható, hogy szűkös az 1-es kapacitása és esély sincs a bővítésére. Néhányan - akár részlegesen is - kiszorulhatnak onnan. Na, az igazi rémálom lenne."
Sok a késés
Borsos György (A Sky Europe igazgatója):
"Tavaly szeptembertől romlottak meg a körülmények Ferihegyen, akkortól sok cég átkényszerült az 1-es fogadócsarnokból a 2-esre. Hozzátenném azonban, hogy a mostani gondok az előző vezetés hanyagsága miatt következtek be. A BA Rt. nemrégiben bejelentett kapacitásfelszabadító intézkedéseit csak üdvözölni tudom, és remélem, hogy a szeptemberben megnyíló 1-es terminál enyhít a zsúfoltságon. Most elég sok a késés, ezt rosszul viselik az utasok, és a nyár további részében még nagyobb lehet a zsúfoltság. Gondolni kellene azonban arra is, hogy az 1-es terminálra nem fér be mindenki, aki szeretne, s ez a tény önmagában is árfelhajtó tényező, amit a diszkont-légitársaságok, így a Sky Europe sem akar elfogadni. Akiket mégis a 2-esre kell áttelepíteni, azoknak legfeljebb az 1-es árait kellene felszámolni. Ebből várhatóan még konfliktus lehet a jövő nyári szezonban."
Kártérítések sorozata
Stephan Semsch (A Lufthansa regionális igazgatója):
"Biztos, hogy kár éri a cégünket amiatt, hogy Ferihegyen áldatlan állapotok uralkodnak. A 2A és 2B terminálon már most is elviselhetetlen a zsúfoltság, a későbbiekben ebből adódó esetleges késések miatt az utasok szinte mindig minket okolnak majd, s nem a repülőtér üzemeltetőjét. Kártérítések sorozatára lehet számítani, ugyanis tovagyűrűző hatással például a Frankfurtban vagy Münchenben átszálló utasok - a szoros csatlakozási idő miatt - lekéshetik a tengerentúli járatokat. A repülőgépek parkolási és leszállási díja, a helyiségbérleti díjak is meghaladják a nyújtott szolgáltatás színvonaláért elkérhető mértéket. A leginkább azt sérelmezzük, hogy nem kezelnek méltón minket, holott évente kétmilliárd forintot fizetünk a BA Rt.-nek. Szeretnénk megegyezni, de ehhez tárgyalni kell. A közelmúltban elhatároztuk, hogy az ÁPV Rt.-t is megkeressük ez ügyben."
Inkább Bécsből
Tóth Attila (A Vista Utazási Irodák értékesítési igazgatója):
"Többen is komolyan kifogásolják a repülőtér zsúfoltságát. Elsősorban az üzleti utasokat érinti kellemetlenül a megnövekedett forgalom, hiszen ők általában közepes méretű kézipogygyásszal vagy bőrönddel utaznak, az ezzel való repülőtéri közlekedés azonban nagy kihívás az emberáradatban. Sajnos félő, hogy júliusban és augusztusban még rosszabb lesz a helyzet. A Vista a beérkező panaszokat továbbítja a reptér illetékeseinek. Olyan problémával, amely azonnali drasztikus beavatkozást igényelt volna a Vista részéről, nem találkozott a társaság. Akad viszont példa arra, hogy a győri, székesfehérvári vagy akár a fővárosi iroda más alternatívát, például a bécsi repteret ajánlja az utazás kiindulópontjául. A Vista reméli, hogy az üzemeltető Budapest Airport, akár apró gesztusokkal, de ügyesen menedzseli majd a nyári megnövekedett reptéri forgalmat."







