Talajmechanikusként kezdte, tanácsadóként folytatta és most vezérigazgató lett Hajnal István, akit nem zavar, ha úgy festem le, mint aki szeret beülni az étterem sarkába és onnan szemléli, osztályozza a bejövőket. Az mondja: kell ez a megfontoltság, ez a türelem, és jó, ha az új cég két szupergyorsan döntő alapítóját kiegészíti valaki, aki - alaptermészeténél fogva - inkább vizsgálódik és gyűjti az érveket, ellenérveket.
Azon kevesek közé tartozik, akik oktatják is azt a mesterséget, amelyet gyakorolnak. Több egyetemen vendégeskedik, doktoriját ingatlanértékelési témájú dolgozattal szerezte, de a magánszférában eltöltött több mint másfél évtized alatt fokozatosan egyre kevesebb időt tölthetett a katedrán. Jegyzetei utat találtak a diákokhoz, és most is előkészületben van egy újabb.
Amikor néhány éve Cannes-ban, a legnagyobb európai ingatlanos fórumon először találkoztunk, mindezt nem tudtam. Csak azt láttam, hogy külföldi vezetőtársai ismerősként üdvözölték az asztalunknál, mint az Arthur Andersen emberét. "Az évről évre ismétlődő kézfogás megfizethetetlen, az ingatlanpiac ugyanis velejéig bizalmi környezet. Itt kell az állandóság, kell, hogy tudjam, ki az az ember, akivel folyamatosan üzleti kapcsolatban állok. Kell az átláthatóság és a minél több hiteles információ" - ecsetelte nemzetközi tapasztalatait, amikor a hazai ingatlanpiac tisztulásának esélyeiről faggattam.
Miért jött el a multiktól - kérdeztem, és nem várt válasz érkezett: felnőttek a magyar cégek, ma már tőkeerőben, tudásban és alkalmazottakban is egyenran-gúak a multikkal. Tulajdonképpen részben azt a tudást kamatoztatja sok magyar szakember, amelyet a kilencvenes évek közepe óta szerzett a nagyoknál - mondta számomra meglepően. Ennek ellenére az a benyomásom, hogy Hajnal István tollkészletéből hiányzik a rózsaszín. "Attól még nagyon messze vagyunk, mint Brüsszelben, hogy azonnal számítógépen ellenőrizhetjük az adott ingatlanról szóló valós adatokat. Ott viszont nincsenek szakportálok a neten, mint nálunk, úgyhogy a találékonyságunkból előny kovácsolható" - festette le a jelenlegi állapotokat.
A prémium szó kettős értelmet nyer az új cégben: utal a megcélzott ingatlanpiaci szegmensre és a vezetői érdekeltségre. Hajnal István szerint lejárt az átlagos, középszerű termékek kora, ma már elég érett a piac arra, hogy kirostálja azokat, akik kényelmesen hátradőlnek. Egyelőre éppen ezért rengeteg a dolga, de amikor azt kérdeztem, mi lesz tíz év múlva, habozás nélkül rávágta: "Előbújik belőlem az oktató, akkor talán több időm lesz erre".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.