Ha minden igaz, a kormány túljutott döntései egyik fordulóján: azaz a nagy horderejű, az állampolgárok zsebeit érzékenyen érintő ügyekben letette a voksát. Beterjesztette a parlament elé javaslatait, a kormánypárti többség pedig két hét múlva már az utolsó előterjesztésre is rámondja az áment. Ki tudja, milyen alkudozás és huzavona után, de eldől lassan a súlyponti kórházak listája is. Vajon a kabinet azért szabta szűkre a listát, hogy a képviselőknek is jusson sikerélmény, amikor valamennyire átírják? Erről nem szól a fáma.
Arról sem, hogy vajon csak a kívülállónak tűnik úgy, hogy tollal és körzővel készülnek a reformok, s nem látszik, hogy a fiskális szempontokon túl milyen racionalitást hordoz egy-egy döntés. Egyelőre nem látszik, hogy a jegyárak emelése vagy a szárnyvonalak megszüntetése milyen utazási előnyökhöz, európai komforthoz juttatja a hazai utazókat. Mindenesetre Kóka János közel négy hónapos készülődés után el tudta fogadtatni a kabinettel és a kormánypártokkal a tömegközlekedés reformját. Ebben a reformtempóban, valljuk meg, a négy hónap kicsit sok előkészítésnek tűnik, amikor az egészségügyre szinte feleennyi időt sem szántak.
Szóval a döntések megszülettek, s bár úgy tűnik, a nehezén túljutottak, hiú ábránd lenne ezt is hinni. Ma még felmérhetetlen, mit „kalapáltak” össze ebben a tempóban a szocialisták és a liberálisok. Vajon működő rendszereket hoztak létre, amelyek kiállják majd az idő próbáját? TE
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.