Az élelmiszer-kereskedelem manapság egy különleges stratégiai játékra emlékeztet. A játékosok igyekeznek minél nagyobb pontszámot elérni, ugyanakkor hol egy megszorító csomag, hol pedig egy multinacionális cég jelenik meg váratlanul a táblán.
A kereskedők, vállalatvezetők dolga cseppet sem könnyebb, mint a társasjátékot játszóké, és körülbelül olyan hatékonyan tervezhetnek hosszú távra, mint azok, akiknek a következő lépése a dobókocka szeszélyétől függ.
Ezt nevezik szabad versenynek, amely az elmúlt másfél évtizedben azt sulykolta a vevők fejébe: a verseny révén egyre olcsóbb lesz minden, a verseny neked használ.
Mára ugyanakkor az „olcsó” egyre több kereskedő és fogyasztó szótárában a silány szinonimájaként szerepel. Mert ki lehet ugyan préselni az élelmiszeriparból a legalacsonyabb beszállítói árat – legfeljebb nem marad forrás a fejlesztésre –, de csodák nincsenek: a minőségi alapanyagnak és a tisztességes feldolgozásnak ára van.
A nemzetközi, „kemény” diszkontláncok azonban a hatalmas beszerzési potenciál révén megkerülhetetlen tényezők, és élnek is gazdasági erejükkel. S miután az üzlet olyan, mint a bicikli, ha nem megy előre, felborul, a dolgok rendjéből adódóan ezek is terjeszkednek, ahogy csak bírnak.
A nem diszkontáron dolgozó élelmiszer-kereskedők szerint nem a fogyasztói ár a piaci verseny legfontosabb eleme. Bár egyes láncok az általuk gondosan (tendenciózusan) válogatott ár-összehasonlító táblázatokkal reklámozzák, hogy a legolcsóbbak, a szabadidejüket egyre többre értékelő vevők elsősorban a lakóhelyük közelében szeretnek bevásárolni.
Ezért aztán nem meglepő, hogy a várhatóan egy éven belül piacra lépő diszkontóriás, az Aldi is lakóhelyi környezetben igyekszik felvenni a versenyt a szupermarketekkel és a családi boltokkal.
Mint egy új játékos a táblánál, aki ingujját felgyűrve arra készül, hogy csak hatosokat dobjon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.