Újra beszáll az állam a vasútba
tervek közt, de más formában nem kizárt az állami szerepvállalás. Mindez különösen azután fontos, hogy a parlament elfogadta a nemzeti vagyonról szóló törvényt, amely nemzeti vagyonelemként említi a vasúti áruszállítást. Az öszszes állami tulajdon összeírása nem csak ezért fontos: a
45 000 milliárdosra becsült vagyon jó alap lehet ahhoz, hogy fejlesztésével és hasznosításával jussanak bevételekhez.
Pénzhiány miatt bizonytalan ideig jegelik a PPP-ben, azaz a magán- és a közszféra közös finanszírozásában készülő projektek megszüntetési terveit. Ugyan az NFM, sőt, Orbán Viktor miniszterelnök is azt ígérte, hogy több ilyen beruházás ezután nem lesz, a már futókból pedig kivásárolják a magánfeleket, ebből nem lett semmi – és most már nem is lesz, amíg nem szabadul fel 200 milliárd forint rá.







