A magyar Baumax áruházak bezárásának szerdai bejelentése nem meglepő, sőt, nagyon is várta a piac. A magyar kereskedelem egyik olyan ága éli agóniáját, amely a 90-es évektől lendületesen fejlődött. Igazi zöldmezős piaci fejlesztésként sorra nőttek ki a földből a Baumax, az OBI, a Praktiker, a Bricostore óriási dobozai, amelyekben egy új, ebben a nagyságban, termékválasztékban ismeretlen kereskedelmi formát honosítottak meg Magyarországon. De nemcsak itt, hanem a környező, volt szocialista országokban is.
A várakozásaikat az fűtötte, hogy hamar el kell foglalni a szűz piacot, amelyen az életszínvonal várt javulásával jövedelmezőbb lesz a lakberendezéshez, lakásfelújításhoz, kertészkedéshez szükséges cikkeket árusítani. A dobozok megépültek, de a vastag bukszájú vevők csak nem akartak jönni akkora számban, amekkorában a nyereséghez kellett volna. A lakásépítési, -felújítási piac hosszú ideje pang, ami meg van, ahhoz a szakik nem ezekben az üzletekben vásárolnak, a nyugatabbra ezeket az áruházakat éltető „csináld magad” vevők pedig nem jöttek elegen.
A barkácsáruház-láncok egyszerűen tévedtek, amiért súlyos árat kell fizetniük. Nem csak itt, hanem többnyire az egész régióban, legfeljebb máshol nem annyira kilátástalan a helyzetük. A legnagyobb árat kétségtelenül a Baumax-alapító Essl-család fizeti. Karlheinz Esslnek meg kell élnie, hogy az általa összebarkácsolt birodalom a szeme láttára hullik szét, és örülhet, ha annak legalább a magját képes lesz megőrizni. Ennek érdekében már a családi ezüsthöz, híres kortárs festménygyűjteményéhez nyúlt, és lehet, hogy ez sem lesz elég.
Azt ma még csak találgathatjuk, hogy a magyar piacon dinoszauruszoknak bizonyuló kereskedelmi lények kimúlásával újjáéled-e ez a piac, és ha igen, akkor a hátrahagyott csontvázaikon, vagy kisebb, a piaci igényekhez rugalmasabban alkalmazkodni képes formában. Az OBI az utolsó, amely bebizonyíthatja, hogy egy óriási barkácsáruház életképes maradhat Magyarországon akkor is, ha az összes fajtársa megdöglött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.