Ha van igazi állatorvosi ló a hungarikumok között, a Tokaji az. Pedig nagyívű történelme és ismertsége nyomán biztos erővel húzhatná magával a máig kissé ködös Magyar Értéktár többi elemét, ehelyett leginkább azzal szembesít minket, hogy minden jószándékú igyekezetünk ellenére milyen hatékonysággal tudjuk időről időre lenullázni minőségi termékeink piaci értékét.
A kormányokon átívelő bénázás egyik legszebb példája volt az, ahogyan nemhogy nem sikerült hatékony megoldást találni a Szlovákiába átnyúló borvidéken a két ország közti vitára, de egy elképesztő blamával – a szlovákok jegyeztették be elsőként a Tokaj márkanevet az uniós borregiszterbe – a szomszédok kiütéssel győztek le minket a saját pályánkon. Az pedig tényleg a rendszerváltás éveit idézte, amikor kiderült: az állami tulajdonban lévő Tokaj Kereskedőház olyan aszút adott el nagy tételben egy Egyesült Államok-beli szupermarketláncnak, amelynek a receptje kísértetiesen hasonlít a szovjet exportból megmaradt pancsolt Tokajiéra.
Ha a kormány – amúgy teljesen jogosan – igyekszik mindent megtenni azért, hogy visszaszorítsa a „silány importtermékeket”, mégis mit kellene tennie a Hungarikumok Hungarikumával? Azon túl, hogy az állami Kereskedőház egymást váltó vezetéseinek (most éppen a legújabbnak) meg kellene valósítania egy tudatos gyártási és marketingstratégiát, amelyben méltó és reális helyet keresnének a terméknek. Az agrártárcának is fel kellene azonban vállalnia: a hungarikumokkal való törődés nem azt jelenti, hogy abszurd elemekkel bővítik a listát, hanem, hogy szigorú kritériumrendszerrel és hatékony marketinggel támogatják meg olyan termékeket, amelyektől valóban világhírt remélnek.
Egy ilyen rendszerben az operettnek, a bocskainak és Puskás Ferenc bal lábának semmi keresnivalója, de ma a Tokajinak is legfeljebb a várólistán a helye. Addig az aszú egy más kategóriában marad hungarikum.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.