BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Matricabevételből sztrádafelújítás

Tízéves autópálya-felújítási program készül a korábbi három állami sztrádatársaság jogutódjánál, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-nél, tudta meg a Világgazdaság. Az összességében mintegy négyszáz kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot azonos színvonalra hozó projektet a matricabevételekből finanszíroznák.

Az állami autópályákat egységesen kezelő és üzemeltető sztrádatársaság három-négy éves gördülő tervekkel készülő, tízéves felújítási programjának célja, hogy minden szakaszon egységes és egyenértékű legyen a szolgáltatás. A társaság elképzelései szerint a program első három-négy évében kiemelten foglalkoznának az M0-s úttal és az M1-es Budapest és Győr közötti szakaszával, s ezeket követné a többi, később épült pályaszakasz -- tudtuk meg.



A tervek szerint 2002 januárjától díjas M7-es rekonstrukciója és bővítése a kormány tavaly elfogadott tízéves gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési tervének része, így az nem szerepel az ÁAK-nál készülő felújítási programban.



A program több milliárd forintot igényel. Ezt -- az elképzelések szerint -- a matricabevételekből finanszíroznák. Az ÁAK által működtetett autópálya-szakaszokon a legmagasabb, úgynevezett "A" szintű szolgáltatást kívánják kialakítani. Azonos lesz az útburkolat, a pihenők, csomópontok színvonala. A teljes hálózaton ugyanolyan minőségű eszközöket (például hóekéket) alkalmaznak majd, azonos színvonalúak lesznek az autópálya-mérnökségek, a táblák és a közvilágítás is.



A korábbi három állami autópálya-társaság integrációjából augusztus végén létrejött ÁAK Rt. feladata az M0-s, az M1-es, az M15-ös, az M3-as és az M7-es üzemeltetése, fenntartása, illetve a díjszedés -- azaz a jogutód társaság működteti az összességében mintegy 400 kilométer hosszú állami gyorsforgalmi úthálózatot (az M5-ös koncesszióban van).



Az ÁAK Rt. azonban különböző minőségű, illetve szolgáltatási színvonalú sztrádákat "örökölt". A korábban nem díjas szakaszok -- az M0-s, az M1-es Budapest és Győr között, valamint az M7-es -- nincsenek jó állapotban. Így a jelenleg díjas M1-es (a Győr és Hegyeshalom közötti volt koncessziós szakasz kivételével) és M3-as autópálya-szakaszok között is óriási az eltérés, jóllehet egységes díjrendszer van érvényben a két sztrádán.


Állami Autópálya Kezelő: tízéves terv készül Tízéves autópálya-felújítási program készül a korábbi három állami sztrádatársaság jogutódjánál, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-nél, tudta meg a Világgazdaság. Az összességében mintegy négyszáz kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot azonos színvonalra hozó projektet a matricabevételekből finanszíroznák. Magos Katalin-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.