BUX 51,178.6
-0.29%
BUMIX 4,145.51
-0.31%
CETOP20 2,361.1
0.00%
OTP 17,010
-0.76%
KPACK 7,500
0.00%
0.00%
+4.93%
0.00%
-2.00%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,530
0.00%
RABA 1,280
-0.78%
0.00%
+0.36%
0.00%
-1.22%
-0.23%
+2.31%
-0.73%
-0.51%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
+0.45%
MOL 2,634
+0.53%
-1.69%
ALTEO 2,150
+0.47%
0.00%
+0.42%
EHEP 1,540
0.00%
0.00%
+0.25%
MKB 1,972
0.00%
+2.06%
+0.85%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
-0.51%
+3.48%
0.00%
-0.67%
0.00%
-3.85%
NUTEX 15.18
+1.47%
GOPD 12,700
+5.83%
OXOTH 4,600
+3.93%
-1.92%
NAP 1,095
+3.40%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Sztrádásítják az M0-st

Az M0-s autóút déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztésével egészül ki a gyorsforgalmi úthálózat tízéves fejlesztési programja -- értesült a Világgazdaság. A M5-ös és M3-as közötti szakaszának építését pedig 2001-ig meg kell kezdeni. A "halálúton" addig is folyamatosan végzik a forgalombiztonságot növelő munkákat.

Lapunk információi szerint napokon belül megjelenik az M0-s autóút forgalombiztonságának javításáról és autópályává alakításáról szóló kormányhatározat. Ennek értelmében -- információink szerint -- két ponton is kiegészül a gyorforgalmi úthálózat tízéves fejlesztési programjának megvalósításáról tavaly májusban született kormányhatározat.



Egyrészt a tízéves feladatok közé bekerül az M1-es M5-ös közötti M0-s autóút 2x3 sávos autópályává fejlesztése. Ennek a közel 30 kilométeres szakasznak a sztrádásítása, körgyűrűről lévén szó, szakértők szerint mintegy 30 milliárd forintba kerül.



Másrészt kigészül az első három év (1999--2001) programja is. Eszerint -- tudtuk meg -- meg kell kezdeni az M0-s M5-ös és M3-as közötti szakaszának fejlesztését, építését is.



Addig is folyamatosan dolgoznak az M0-s forgalombiztonságának növelésén -- tudtuk meg Bakonyi Istvántól, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatójától. A szakember lapunknak elmondta, hogy számos munkát végeztek már el, illetve fejeznek be az év végéig. Egyebek között betonfal épül a kettős záróvonal helyén, 2,5 kilométer hosszúságban. Lemarják a deformációkat, kitöltik a nyomvályúkat. Az optikai vezetőhatást útburkolati prizmákkal növelik a betonfalak mellett. Útburkolati jeleket is festenek, két kilométeres referenciaszakaszon úgynevezett "esőfestést", azaz speciális üveggyöngyös festést alkalmaznak. Ezen kívül veszélyt jelző és sebességkorlátozó táblákat helyeznek el. A járművezetői magatartást mobil, illetve fixen telepített sebességkijelző berendezéssel, rendőri ellenőrzéssel és rendőrsziluett elhelyezésével befolyásolják. A "halálút" veszélyességét csökkentő idei munkák mintegy 185 millió forintba kerülnek.


Kiegészül a tízéves program Az M0-s autóút déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztésével egészül ki a gyorsforgalmi úthálózat tízéves fejlesztési programja -- értesült a Világgazdaság. A M5-ös és M3-as közötti szakaszának építését pedig 2001-ig meg kell kezdeni. A "halálúton" addig is folyamatosan végzik a forgalombiztonságot növelő munkákat. Magos Katalin-->

Kapcsolódó cikkek