BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sztrádásítják az M0-st

Az M0-s autóút déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztésével egészül ki a gyorsforgalmi úthálózat tízéves fejlesztési programja -- értesült a Világgazdaság. A M5-ös és M3-as közötti szakaszának építését pedig 2001-ig meg kell kezdeni. A "halálúton" addig is folyamatosan végzik a forgalombiztonságot növelő munkákat.

Lapunk információi szerint napokon belül megjelenik az M0-s autóút forgalombiztonságának javításáról és autópályává alakításáról szóló kormányhatározat. Ennek értelmében -- információink szerint -- két ponton is kiegészül a gyorforgalmi úthálózat tízéves fejlesztési programjának megvalósításáról tavaly májusban született kormányhatározat.



Egyrészt a tízéves feladatok közé bekerül az M1-es M5-ös közötti M0-s autóút 2x3 sávos autópályává fejlesztése. Ennek a közel 30 kilométeres szakasznak a sztrádásítása, körgyűrűről lévén szó, szakértők szerint mintegy 30 milliárd forintba kerül.



Másrészt kigészül az első három év (1999--2001) programja is. Eszerint -- tudtuk meg -- meg kell kezdeni az M0-s M5-ös és M3-as közötti szakaszának fejlesztését, építését is.



Addig is folyamatosan dolgoznak az M0-s forgalombiztonságának növelésén -- tudtuk meg Bakonyi Istvántól, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatójától. A szakember lapunknak elmondta, hogy számos munkát végeztek már el, illetve fejeznek be az év végéig. Egyebek között betonfal épül a kettős záróvonal helyén, 2,5 kilométer hosszúságban. Lemarják a deformációkat, kitöltik a nyomvályúkat. Az optikai vezetőhatást útburkolati prizmákkal növelik a betonfalak mellett. Útburkolati jeleket is festenek, két kilométeres referenciaszakaszon úgynevezett "esőfestést", azaz speciális üveggyöngyös festést alkalmaznak. Ezen kívül veszélyt jelző és sebességkorlátozó táblákat helyeznek el. A járművezetői magatartást mobil, illetve fixen telepített sebességkijelző berendezéssel, rendőri ellenőrzéssel és rendőrsziluett elhelyezésével befolyásolják. A "halálút" veszélyességét csökkentő idei munkák mintegy 185 millió forintba kerülnek.


Kiegészül a tízéves program Az M0-s autóút déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztésével egészül ki a gyorsforgalmi úthálózat tízéves fejlesztési programja -- értesült a Világgazdaság. A M5-ös és M3-as közötti szakaszának építését pedig 2001-ig meg kell kezdeni. A "halálúton" addig is folyamatosan végzik a forgalombiztonságot növelő munkákat. Magos Katalin-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.