A MAPIC ugyan csak hat éve létezik, de töretlen a népszerűsége, s ezt alátámasztják a számok is. Az első évben 850 szakember tartotta fontosnak a megjelenést, tavaly 3500-an, az idén tavasszal pedig 55 országból 4500-an mentek el a tengerparti városba. A kiállító cégek száma 1999-ben 494 volt, az idén 636 vállalat rendezkedett be a standokon és kínálta projektjeit.
Figyelemre méltó, hogy a szervező Reed Midem Organization folyamatosan átalakítja, gyakorlatilag évente bővíti a tematikát. Az idén például a luxusáruházak és -márkacégek is terítékre kerültek, így vett részt egyebek mellett a Polo Ralph Lauren, a Trussardi és a Dolce & Gabana.
A kereskedelmi ingatlanszakma egyik leglátványosabban fejlődő részterülete az utazással összefüggő egységek és értékesítési formák tökéletesítése. A közlekedési csomópontok (repülőterek, pályaudvarok, nemzetközi kikötők) hihetetlenül nagy forgalmat bonyolítanak le annak ellenére is, hogy az Európai Unióban megszűnőben van a vámmentes árusítás. A jelentősebb projektek egyike a drezdai főpályaudvar műemlék épületében, alatta és környezetében végrehajtott fejlesztés, ami a Magyarországon két bevásárlóközpont révén is érdekelt ECE Projektmanagement nevéhez fűződik. Megháromszorozódott a pályaudvar kereskedelmi egységeinek forgalma, mióta "átöltöztették" az objektumot. A német szakemberek szerint ez akár a budapesti Keleti pályaudvarnál tervezett átalakítás számára is megszívlelendő tapasztalat.
A MAPIC-on évek óta csak ismerkedtek a közép-európai szakemberek, bár egyes cégek közvetett módon jelen voltak. Az idén először azonban kiállító is volt, mégpedig a Plaza Centers, amely itthon több fővárosi és vidéki bevásárlóközpontot üzemeltet. Ugyancsak új elem volt az idei fórumon, hogy a kiskereskedelmet gyökeresen átalakító internetes cégvilág is képviseltette magát.
A MAPIC-nál jóval régebbi (11 éves) esemény a mindig márciusban sorra kerülő MIPIM, amely a teljes ingatlanszakmát felvonultatja. A tavalyihoz képest 24 százalékkal többen, összesen 12 600-an keresték fel Cannes-ben a filmszemlének is helyet adó Fesztivál palotát. Hat emeletet foglalt el a 61 országból érkezett több mint 1200 cég. A legtöbb befektető, fejlesztő és finanszírozó vállalat (312) Németországból volt ott, de például Oroszországból is 60 cég csalogatta az érdeklődőket a moszkvai, szentpétervári és volgai projektekhez.
A szervezők összegzése szerint a telítődő észak-amerikai piac egyre gyorsabban tolja Európa és Ázsia felé az amerikai fejlesztőket és beruházókat. Jó példa erre a TrizecHahn Corporation, amely már Magyarországon is több száz millió dollárt forgatott meg.
Az idén a turisztikai ingatlanfejlesztések (szállodák, szabadidőközpontok stb.) voltak a slágerprojektek, de továbbra is nagy figyelem övezte a városrehabilitációs terveket, és a korábbiaknál is jobban figyeltek az Európai Unióba igyekvő országokra. Nagyon sok nyugat-európai cégnek ugyanis kitörési pont lehet ez a térség, ahol folyamatosan növekszik a korszerű kereskedelmi, irodai és más célú ingatlanok iránti igény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.