BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekorddöntés Cannes-ban

Hamarosan új helyszín után kell néznie a nemzetközi ingatlanszakma két legnagyobb kiállításának és vásárának, ha folytatódik az elmúlt három év irányzata. Eszerint évente 15-20 százalékkal több kiállító és 2-3 ezerrel több látogató keresi fel Cannes-ban a kereskedelmi ingatlanok fórumaként ismert MAPIC-ot és az egész ingatlanszakmát átfogó MIPIM-et.

A MAPIC ugyan csak hat éve létezik, de töretlen a népszerűsége, s ezt alátámasztják a számok is. Az első évben 850 szakember tartotta fontosnak a megjelenést, tavaly 3500-an, az idén tavasszal pedig 55 országból 4500-an mentek el a tengerparti városba. A kiállító cégek száma 1999-ben 494 volt, az idén 636 vállalat rendezkedett be a standokon és kínálta projektjeit.
Figyelemre méltó, hogy a szervező Reed Midem Organization folyamatosan átalakítja, gyakorlatilag évente bővíti a tematikát. Az idén például a luxusáruházak és -márkacégek is terítékre kerültek, így vett részt egyebek mellett a Polo Ralph Lauren, a Trussardi és a Dolce & Gabana.
A kereskedelmi ingatlanszakma egyik leglátványosabban fejlődő részterülete az utazással összefüggő egységek és értékesítési formák tökéletesítése. A közlekedési csomópontok (repülőterek, pályaudvarok, nemzetközi kikötők) hihetetlenül nagy forgalmat bonyolítanak le annak ellenére is, hogy az Európai Unióban megszűnőben van a vámmentes árusítás. A jelentősebb projektek egyike a drezdai főpályaudvar műemlék épületében, alatta és környezetében végrehajtott fejlesztés, ami a Magyarországon két bevásárlóközpont révén is érdekelt ECE Projektmanagement nevéhez fűződik. Megháromszorozódott a pályaudvar kereskedelmi egységeinek forgalma, mióta "átöltöztették" az objektumot. A német szakemberek szerint ez akár a budapesti Keleti pályaudvarnál tervezett átalakítás számára is megszívlelendő tapasztalat.
A MAPIC-on évek óta csak ismerkedtek a közép-európai szakemberek, bár egyes cégek közvetett módon jelen voltak. Az idén először azonban kiállító is volt, mégpedig a Plaza Centers, amely itthon több fővárosi és vidéki bevásárlóközpontot üzemeltet. Ugyancsak új elem volt az idei fórumon, hogy a kiskereskedelmet gyökeresen átalakító internetes cégvilág is képviseltette magát.
A MAPIC-nál jóval régebbi (11 éves) esemény a mindig márciusban sorra kerülő MIPIM, amely a teljes ingatlanszakmát felvonultatja. A tavalyihoz képest 24 százalékkal többen, összesen 12 600-an keresték fel Cannes-ben a filmszemlének is helyet adó Fesztivál palotát. Hat emeletet foglalt el a 61 országból érkezett több mint 1200 cég. A legtöbb befektető, fejlesztő és finanszírozó vállalat (312) Németországból volt ott, de például Oroszországból is 60 cég csalogatta az érdeklődőket a moszkvai, szentpétervári és volgai projektekhez.
A szervezők összegzése szerint a telítődő észak-amerikai piac egyre gyorsabban tolja Európa és Ázsia felé az amerikai fejlesztőket és beruházókat. Jó példa erre a TrizecHahn Corporation, amely már Magyarországon is több száz millió dollárt forgatott meg.
Az idén a turisztikai ingatlanfejlesztések (szállodák, szabadidőközpontok stb.) voltak a slágerprojektek, de továbbra is nagy figyelem övezte a városrehabilitációs terveket, és a korábbiaknál is jobban figyeltek az Európai Unióba igyekvő országokra. Nagyon sok nyugat-európai cégnek ugyanis kitörési pont lehet ez a térség, ahol folyamatosan növekszik a korszerű kereskedelmi, irodai és más célú ingatlanok iránti igény.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.