Az április 3--8. között tartott Agro+Mashexpót huszadik alkalommal rendezte meg a Hungexpo a Kőbányai Vásárvárosban. Sári Enikő, a kiállítás sajtófőnöke elmondta: 12 oszág 187 cége több mint 12 ezer négyzetméteren mutatta be gyártmányait, illetve szolgáltatásait. A terület mintegy 56 százalékát a mezőgazdasági és erdészeti gépek, 14 százalékát állattenyésztési gépek, a többit a szolgáltatócégek foglalták el. Külön területet kapott a díszvendég Hajdú-Bihar megye, az egyik legfontosabb mezőgazdasági termelési, oktatási és kutatási régió.
A rendezvény szervezői igen hasznosan szolgálták a hazai mezőgazdaság fejlesztésének, illetve az ágazat műszaki előrehaladásának ügyét -- mondta lapunknak Hajdú József, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Gödöllői Műszaki Intézetének főosztályvezetője, a mintegy félszáz tagvállalatot tömörítő Magyar Mezőgépgyártók Szövetségének főtitkára. Szerinte az Agro+Mashexpónak egyetlen szépséghibája az volt, hogy a hazai gyártók a számukhoz képest aránylag kevesen képviseltették magukat, így a gépkereskedők voltak túlsúlyban. Holott az ilyen lehetőséget ki kellene használniuk, hiszen piaci részesedésük itthon egyre csökkenő.
Jelenleg a 42 milliárd forint értékben gyártott mezőgép 77 százalékát exportálják, és csak 23 százalékát adják el itthon. Bár az exportra való törekvés örvendetes, azt a veszélyt hordozza magában, hogy az EU-csatlakozáskor a mezőgépgyártók kiszorulhatnak a más szakmák által továbbra is fontosnak tartott hazai piacról. Néhány nagyobb gyártó azonban nem hiányzott, így a Szolnoki Mezőgép, az Auditker, a Vogel und Not, a Kühne és a Hevesgép, viszont a cégek kétharmada távol maradt.
Hajdú szerint az egyik gond a magas helyár, miközben Szebeni Márton, a kiállítás igazgatója kérdésünkre elmondta: az árat két év után csak most emelték összesen 10 százalékkal, ami kisebb az inflációnál. Így hat napra a fedett területek díja négyzetméterenként nettó 16 500 forint, a szabad területeké 8500 és 9000 forint volt. Az igazgató kérdésünkre elmondta, hogy az Agro-Mashexpo 2001 a terveiknek megfelelően nyereséges volt, az összeget azonban üzleti titokként kezeli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.