Az M0-s autóút forgalma lényegesen meghaladja azt, amire eredetileg tervezték. A Duna-hídon például 1992--93-ban napi 16-17 ezer, 1999--2000-ben pedig már napi 40 ezer jármű haladt át; az M5-ös csomópontjától kezdődő szakaszon pedig 13 200-ról 25 000-re nőtt a napi forgalom -- erről Kovács Tibor, az Állami Autópálya-kezelő Rt. fenntartási igazgatója tájékoztatta Világgazdaságot.
Az M0-s felújítását az ÁAK Rt. 2001-ben kezdte meg. A közzétett előminősítési eljárás magyar tulajdonban lévő, megfelelő felszereltségű cégek részvételére hívott föl -- lapunk úgy tudja, hogy végül 19 pályázó közül a tiszakécskei székhelyű Vakond Kft.-vel kötöttek szerződést, illetve a dunaújvárosi Hegelsberger Kft.-vel. A Vakond két, a másik társaság pedig egy szakasz felújítását végzi.
A munkálatok az első szelvényben -- amint arról Perge László, a Vakond Kft. építési igazgatója informálta lapunkat -- alig 30 nap alatt befejeződtek. Ez a szakasz foglalja magában az M5-ös csomópontot is. Először lemarták a régi, elkopott és minőségében már nem megfelelő burkolatot, majd két rétegben újjal pótolták. A tiszakécskei cég nemrég vásárolt és helyezett üzembe egy óránként 160 tonna kapacitású aszfaltkeverőt Felsőpakonyban, és beszerzett egy ABG411-es finishert is: ez a 8 méter munkaszélességű gép tette lehetővé, hogy a felújítandó útpályára egyszerre terítsék rá az aszfaltréteget. A Vakond Kft. két éve még egymilliárd alatti árbevételt ért el, az idén azonban valószínűleg eléri a 3 milliárd forintos forgalmat, ahhoz azonban, hogy ekkora munkákra pályázhasson, csak az elmúlt szezonban mintegy 500 millió forintos gépbeszerzést kellett végrehajtania.
Az ÁAK Rt. azt tervezi, hogy az M0-s burkolatfelújítását jövőre is folytatja, megközelítőleg ugyanakkora -- 600 millió forintos -- kerettel, mint ebben az esztendőben. Az M0-s középvonalában lévő úgynevezett New Yersey vasbeton elválasztó elem ma már sok helyütt óvja az autósokat attól, hogy átsodródjanak a szemben lévő sávba, a felújítások során ezekből további szakaszokra helyeznek ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.